AMD Radeon RX 480 - VR dla mas

AMD zaprezentowało kartę graficzną, która ma być alternatywą dla GeForce'a GTX 970 i niedrogą przepustką do świata VR.


Firma AMD zaprezentowała dziś swoją strategię dla nadchodzących kart graficznych z rodziny Polaris, czyli Radeon Serii RX. Produkty te będą oferować imponującą wydajność w warunkach VR i nie tylko, a także szereg przyszłościowych technologii w wielu segmentach cenowych. Radeon RX 480 to wirtualna rzeczywistość na poziomie sprzętu klasy premium w powalającej cenie, ponieważ model z 4 GB pamięci będzie kosztował raptem 199 USD. Sprzęt ten pojawi się w sklepach 29 czerwca i tym samym stanie się najbardziej przystępnym rozwiązaniem do komputerowych systemów VR, ponieważ zapewniać będzie możliwości w tej dziedzinie, jakie dotąd oferowały karty graficzne za 500 USD.

"VR to największy dotąd przełom w zakresie technologii komputerowych służących szeroko pojętej imersji użytkownika oraz urzeczywistnienie wizji AMD Cinema 2.0, która już w 2008 roku przewidywała konwergencję nowych technik projektowanych pod kątem interaktywności i działania na zmysły - powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes i główny architekt Radeon Technologies Group w AMD. - w miarę jak dajemy ludzkości coraz pełniejszą możliwość korzystania i podłączenia się do wirtualnej rzeczywistości, koszty pozostają tym, co powstrzymuje tę technologię od przeskoczenia z poziomu dostępnego wyłącznie dla wybrańców, do uniwersalnego rozwiązania dla każdego. Karty graficzne Radeon Serii RX to właśnie produkty, które ruszają ten świat w posadach dając rozpęd całemu ekosystemowi VR. To właśnie dzięki takim rozwiązaniom technologia VR zyska znaczenie przełomowego dla użytkowników."

W wiodącym badaniu rynku cena została określona jako najważniejsza bariera w upowszechnianiu się systemów VR. 199 dol. jako cena wybranych kart graficznych Radeon Serii RX to integralna część strategii AMD, aby znacząco przyspieszyć rozwój tego ekosystemu, co przekłada się też na liczbę dostępnej treści i aplikacji. Agresywna polityka cenowa pozwoli skokowo zwiększyć pojemność rynku VR, a przy tym przyspieszy proces obniżania cen zestawów VR. Oto 4 czynniki, które będą się na to wprost przekładały:

-         Więcej przystępnych cenowo komputerów stacjonarnych i przenośnych (notebooków) zdolnych do obsługi systemów VR - AMD przewiduje, że przystępne komputery do VR z kartami graficznymi z rodziny Polaris będą stanowiły katalizator w procesie powiększania się rynku urządzeń zdolnych do obsługi VR nawet do poziomu 100 milionów konsumentów w ciągu następnych 10 lat[iii].

-         Wirtualna rzeczywistość dostępna dla większej liczby konsumentów - dotychczas sprzedaż detaliczna nie była szczególnie opłacalnym kanałem sprzedaży systemów VR, ponieważ średni koszt systemu na poziomie 999 dol. wykluczał wprowadzenie ich na szeroką skalę do sklepów. Karty graficzne Radeon Serii RX pozwolą producentom OEM budować idealnie wypozycjonowane cenowo i rynkowo stacjonarne czy mobilne komputery przeznaczone do VR.

-         Zapewnienie deweloperom VR szerszego dotarcia - upowszechnienie się komputerowych technologii VR wśród masowego odbiorcy powinno istotnie wpłynąć na zwiększenie zainteresowania ekosystemem VR po stronie deweloperów, co przełoży się na powstanie nowych aplikacji i gier w wielu obszarach takich, jak edukacja, rozrywka, praca.

-         Obniżenie progu wejścia dla VR - AMD przewiduje, że przystępna cena komputerów z kartami graficznymi Polaris istotnie przyspieszy rozwój ekosystemu VR, wpływając pozytywnie na szybkość upowszechniania się tej technologii, dalszy wzrost zainteresowania pośród deweloperów i produkcji zestawów VR. To wszystko powinno przełożyć się na stopniowe obniżanie się progu wejścia, ponieważ ceny będą coraz niższe.

Karty graficzne Radeon Serii RX to pierwsza salwa nowej strategii AMD "Water Drop", która ma na celu wprowadzanie nowych architektur graficznych najpierw w segmentach o wysokiej sprzedaży, co pozwoli wesprzeć kontynuację wzrostu udziałów rynkowych kart Radeon. W maju 2016 agencja Mercury Research poinformowała, że w 1 kwartale 2016 AMD zyskało 3,2 proc. udziałów rynkowych w zewnętrznych kartach graficznych. Radeon Serii RX to rozwiązania, które będą odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku: ponad 13,8 miliona graczy PC wydaje od 100 do 300 dol. na nową kartę graficzną. Poprzez wprowadzenie kart z rodziny Polaris AMD zdefiniuje na nowo to, czym jest rozgrywka tej klasie sprzętu.

Więcej informacji o kartach graficznych Radeon Serii RX (Polaris) będziemy komunikować w ciągu trwającego miesiąca. Zapraszamy do śledzenia kanałów informacyjnych AMD.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Najlepsze tematy