Liczba pasażerów PKP Intercity. Tak dobrze jeszcze nie było

PKP Intercity zmierza w kierunku rekordu liczby pasażerów. Jeszcze w tym tygodniu osiągnięto lepszy wynik, niż przez cały poprzedni rok. Możliwe, że już niedługo przewoźnik poważnie wyśrubuje swój najlepszy wynik. Mowa o ponad 60 milionach pasażerów.

PKP Intercity i miliony pasażerów

W ciągu całego poprzedniego roku PKP Intercity obsłużyło 59 milionów osób. To ogromna liczba tym bardziej, gdy porównamy ją z wynikami portów lotniczych i linii lotniczych w Polsce. Koleje cieszą się w naszym kraju dużą popularnością, a takie wyniki tylko to potwierdzają. 

Okazuje się jednak, że może być jeszcze lepiej. Już 20 listopada PKP Intercity obsłużyło równe 60 milionów podróżnych. Do końca roku został jeszcze ponad miesiąc. To sugeruje, że zeszłoroczny wynik (rekordowy) może jeszcze zostać mocno pobity. Jakich liczb spodziewa się spółka?

Reklama

Historyczny wynik na horyzoncie

Według szacunków PKP Intercity na koniec 2023 roku może osiągnąć liczbę aż 67 milionów pasażerów. Bezwzględnie pomoże w tym grudzień, czyli miesiąc nie tylko wyjazdów rodzinnych, ale też powrotów do domów studentów, wybywania rodzin na święta i nie tylko. Całkiem prawdopodobne, że ostatni miesiąc roku przewyższy w tym względzie dobiegający końca listopad.

A jak pod względem liczby pasażerów kształtowały się inne miesiące tego roku? Najważniejszym okresem okazały się wakacje, a zwłaszcza lipiec. To właśnie wtedy z usług PKP Intercity skorzystało ponad 7 milionów osób. Względem 2022 roku zanotowano wzrost o aż 10%. Od stycznia do października tego roku mówi się łącznie o aż 16-procentowym wzroście.

PKP Intercity rośnie w siłę

Skąd tak dobre wyniki rodzimego przewoźnika? Na pewno nie bez wpływu pozostaje rosnąca jakość usług. Regularnie informujemy was o nowych inwestycjach w tabor czy infrastrukturę. To nie pozostaje bez wpływu, bo coraz więcej osób przekonuje się do tej formy transportu. Sam jestem tego przykładem i od kilku lat chętniej korzystam z podróży pociągiem, aniżeli busem czy samochodem.

To jednak nie wszystko. Wielu pasażerów poczuło się zachęconych dzięki okresowym promocjom i wyprzedażom. Te były szczególnie widoczne w okresie letnim, gdy można było wybrać się na wakacje znacznie taniej. Wystarczyło skorzystać np. z zakupu kilku biletów, dzięki czemu otrzymywaliśmy rabat. Aktywna polityka prokonsumencka przynosi efekty.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKP Intercity | pociąg | kolej | Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy