Na Facebooku szaleje kolejny wirus konkursowy

Ileż to już razy użytkownicy Facebook brali udział w konkursach, w których można było wygrać 500 świeżutkich iPhone’ów najnowszej generacji? Zdaje się, że ten model oszustwa nadal działa, tylko aktualnie przybrał dużo bardziej niebezpieczną formę.


Reklama

Redakcja serwisu Instalki.pl ostrzega przed krążącym wśród użytkowników Facebooka wirusem, który automatycznie postuje komentarze z linkiem zachęcającym do wygrania telefonu Apple. Zapewne kliknięcie w linka (czyli wyrażenie chęci na wygranie iPhone’a) infekuje nasz komputer i stajemy się nieświadomymi roznosicielami "dobrej nowiny", w efekcie czego w różnych miejscach pojawia się jeszcze więcej linków do rzekomego konkursu. Ostrzegamy - pod żadnym pozorem nie klikajcie w te linki. 

A teraz kilka racjonalnych słów wyjaśnienia. Nikt za darmo nie rozdaje iPhone’ów w dużej ilości - należy to sobie raz, a dobrze wbić do głowy. Gdy spotkacie się gdzieś z taką akcją, możecie niemal być pewni, że jest to jakaś próba oszustwa, ewentualnie wirus, jak w sytuacji powyżej. Dlatego przed odruchowym kliknięciem w jakikolwiek link warto się dwa razy zastanowić. Oszczędzicie zarówno sobie, jak i swoim znajomym sporo nerwów.

Po kliknięciu w link zostajemy przenoszeni na stronę, na której rzekomo rozdawane są smartfony, a licznik dostępnych nagród odlicza do zera, więc jesteśmy pospieszani do wzięcia udziału w konkursie. Po przejściu dalej, logujemy się na Facebooka i zezwalamy aplikacji Candy Crush Saga na postowanie w naszym imieniu. W taki sposób przejmuje ona kontrolę nad naszym profilem, publikując kolejne linki z konkursem. Po zweryfikowaniu konta aplikacja prosi o podanie numeru telefonu, by przesłać kod aktywacyjny, uprawniający do udziału w konkursie. W taki sposób wirus otrzymuje możliwość postowania w naszym imieniu na Facebooku, jak również zdobywa nasz numer telefonu. Być może w dalszym etapie należy wysłać SMS-a premium.

Źródło informacji

instalki.pl
Dowiedz się więcej na temat: Facebook | bezpieczeństwo facebook

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje