Facebook zapłaci odszkodowanie dla 615 tysięcy osób

Zarządzanie ogromnym serwisem społecznościowym, jakim jest Facebook, nie należy do najłatwiejszych. Szczególnie jeżeli bez zezwolenia umieszcza się dane osobowe swoich użytkowników w reklamach, z których czerpie się ogromne zyski. Przekonał się o tym Mark Zuckerberg, którego firma będzie musiała wypłacić odszkodowanie dla 615 tysięcy użytkowników.

Sprawa jest dość stara. Swego czasu Facebook wprowadził sponsorowane reklamy, które wyświetlają się bezpośrednio w naszym strumieniu wiadomości. Problem w tym, że bez zezwolenia wykorzystał on dane osobowe swoich użytkowników, którzy kliknęli przysłowiowego lajka przy reklamowanej firmie. Postronny uczestnik sieci społecznościowej mógł zatem zobaczyć, że Jan Kowalski (którego nie zna) oraz kilkaset innych osób lubią firmę produkującą - przykładowo - szczoteczki do zębów. I właśnie o wykorzystanie nazwiska we wpisie marketingowym się rozchodzi. 

Reklama

Sędzia rozstrzygający zatwierdził rekompensatę dla wszystkich poszkodowanych użytkowników w wysokości 15 dolarów. Kwota śmieszna, jednak jeżeli pomnożymy ją przez 615 tysięcy osób, wychodzi nam niezła sumka. I ta nie robi wrażenia, gdy weźmiemy pod uwagę zysk Facebooka z tej kampanii marketingowej - 73 miliony dolarów.

Facebook wykorzystał w swoich kampaniach dane ponad 150 milionów użytkowników, jednakże zapłaci tylko tym, którzy bezpośrednio odpowiedzieli na maila informującego o sprawie. Tak się robi biznes w sieci.

Źródło informacji

instalki.pl
Dowiedz się więcej na temat: Facebook | Mark Zuckerberg

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje