Chcesz odesłać dysk na gwarancji? Samsung poleca najpierw... solidnie walnąć go młotkiem
Niemiecki oddział koreańskiego producenta postanowił wejść na zupełnie nowy poziom ochrony danych osobowych swoich klientów - zanim zdecyduje się przyjąć dysk na naprawę gwarancyjną, prosi klientów o przewiercenie go w kilku miejscach albo zniszczenie go młotkiem.
Drodzy klienci, aby dokonać reklamacji towaru należy... przewiercić go w kilku miejscach lub kilkukrotnie uderzyć młotkiem - tak mógłby zaczynać się jeden z poradników na stronie niemieckiego oddziału Samsunga, bo firma przyjęła dość nietypową politykę ochrony danych osobowych. Chociaż jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że żyjemy w bardzo problematycznych czasach, jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych, to zwrot czy reklamacja dysku SSD mogą być kłopotliwe dla obu stron procesu.
Użytkownicy nie chcą, by ich dane dostały się w niepowołane ręce, a producenci woleliby uniknąć ogromnych kar przewidzianych w bardzo rygorystycznych ustawach o ochronie danych osobowych, szczególnie obowiązujących w Europie. Mimo wszystko raczej nikt nie spodziewa się, że producent będzie wymagać od klientów niszczenia dysków, a z taką właśnie prośbą spotkał się użytkownik Igor’s Lab, który chciał odesłać swój model Samsung 980 Pro na gwarancję.