Proteza ręki z gry do rzeczywistości

Zaprojektowana przez Eidos Montreal i stworzona przez Open Bionics proteza ręki już wkrótce będzie dostępna na rynku.

Open Bionics, startup związany z robotyką, Eidos Montraal, studio stojące za serią Deus Ex oraz Razer, producent urządzeń oraz oprogramowania dla graczy, ogłosili, że podjęli współpracę, aby wprowadzić do codziennego życia usprawnienia ludzkiego ciała znane do tej pory jedynie z serii Deus Ex. Trzy firmy połączą swoje siły, aby wspólnie zatrzeć granice pomiędzy fantazją a światem rzeczywistym. Inicjatywa "Augumented Future" wykorzysta doświadczenie wszystkich firm w celu stworzenia dobrze wyglądających, elektronicznych sztucznych kończyn, dostępnych dla wszystkich.

Reklama

Świat Deus Ex przedstawia niedaleką przyszłość, w której ludzie są wyposażeni w sztuczne elementy ciała poprawiające ich możliwości. Pomimo tego, że świat ten to tylko fantazja, to jednak Deus Ex już od jakiegoś czasu prowokuje ludzi do rozważań nad przyszłością transhumanizmu oraz bionicznych usprawnień ciała ludzkiego. Zespół artystów z Eidos Montreal dołożył starań, aby stworzyć projekty jak najmocniej inspirowane światem przedstawionym w grze i jego bohaterami. Adam Jensen, główny protagonista serii, stał się więc głównym źródłem inspiracji przy tworzeniu protez ręki Titan Arm oraz Adam Arm. Te i inne protezy będą wkrótce dostępne dla wszystkich, od dzieci po dorosłych w każdym wieku, w wersjach zarówno męskich, jak i żeńskich. Eidos-Montreal wraz z Open Bionics zdecydowali się udostępnić swoje projekty zupełnie za darmo, dając szansę na skorzystanie z nich wszystkim tym, którzy by ich potrzebowali.

Open Bionics wraz z zespołem ekspertów, za pomocą najnowszej dostępnej technologii  drukowania 3D,  stara się przekształcić te projekty w realnie działające protezy.

- Nasza praca, inspirowana serią Deus Ex, nad przedefiniowaniem przyszłości bionicznych protez była fantastycznym doświadczeniem. Stała się nawet lepsza kiedy mogliśmy wreszcie zobaczyć ludzi noszących nasze dzieła i cieszących się nimi. Ta współpraca pokazuje, że jak obiecująca jest przyszłość bioniki. Czujemy się zaszczyceni mogąc pracować z zespołem, który stworzył grę Deus Ex. Byli niezwykle wspaniałomyślni dzieląc się z nami swoim czasem i pomysłami. Nie możemy się doczekać efektów końcowych - powiedział Joel Gibbard, CEO Open Bionics.

Kamera Razer Stargazer i technologia śledzenia ruchu pomoże przenieść pomysł bionicznego ramiona do rzeczywistości wirtualnej, dając ludziom szansę na wypróbowanie jak ono wygląda i działa, kiedy go używają.

- Jesteśmy podekscytowani tym niezwykłym partnerstwem. Nasza najbardziej zaawansowana na świecie kamera Razer Stargazer i jej niezwykle precyzyjne narzędzia do śledzenia ruchu na pewno pozwolą wszystkim na wypróbowanie przyszłości bioniki na własnej skórze - powiedział współzałożyciel firmy Razer, Min-Liang Tan.

Bioniczna ręka pojawi się na rynku w 2017 roku, a także będzie się można z nią zapoznać na wielu wydarzeniach. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.augmentedfuture.com.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: proteza ręki | Deus Ex | transhumanizm | cyborgizacja
Najlepsze tematy