Przedsiębiorstwo w wersji 2.0

W dniach 20-21 września Comarch zorganizował w Krakowie konferencję "Wiedza - innowacje - biznes". Cel? Omówienie sposobów zwiększania konkurencyjności i innowacyjności firmy w dobie Sieci 2.0.

"Aby kupić kanapę trzeba było objechać kilkanaście sklepów meblowych w mieście, zajmowało to cały weekend - dzisiaj wchodzimy na strony webowe producentów, wybieramy meble i zamawiamy je do domu lub sprawdzamy, gdzie jest najbliższy przedstawiciel handlowy" - opisywał nowy wymiar biznesu prof. Janusz Filipak, Prezes Zarządu firmy Comarch. Wielopłaszczyznowa komunikacja sprawiła, że wcześniejsze metody wymiany informacji między konsumentem a firmą stały się przestarzałe. Tak oto na bazie społeczności Sieci 2.0 narodziło się Przedsiębiorstwo 2.0 - można podsumować prezentację prezesa spółki Comarch.

Reklama

Stworzenie Przedsiębiorstwa 2.0 wymaga położenia nacisku na innowacyjności i konkurencyjności firmy. Niczym w Sieci 2.0 konieczne jest stworzenie społeczności, która zastąpi tradycyjne metody komunikacji. W ten sposób np. dawne call center przekształci się w contact center, a otwarta encyklopedia internetowa Wiki stanie się medium wymiany informacji.

W wywiadzie z "Gazetą Krakowską" prof. Filipak podkreślił, że internetowe społeczności na stałe zmieniły obliczę prowadzenia interesów. Prezes Comarchu przywołał przykład branży hotelarskiej. Profesor Filipiak zwrócił uwagę, że internauci regularnie wymieniają opinie na temat miejsc w których można się zatrzymać na specjalnie stworzonych do tego serwisach społecznościowych. Internauta czytający tego typu komentarze będzie miał większe zaufanie do innych osób korzystających z sieci, niż do broszurki z reklamą hotelu. Wyjściem okazuje się otwartość firmy - w dobie "społecznościowego" internetu nie warto próbować oszukiwać użytkownika sieci.

Na konferencji swoje prezentacje mieli także specjaliści z Comarch, omawiając systemy ERP oraz sposoby zwiększania konkurencyjności i obniżenia kosztów działalności firmy poprzez zastosowanie nowoczesnych systemów informatycznych do zarządzania firmą.

Dowiedz się więcej na temat: Comarch | firmy | przedsiębiorstwo

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje