Ziemia II - nasz drugi dom?

Spakujcie wszystkie swoje niezbędne do życia gadżety i zróbcie prowiant na drogę. Lecimy na "Ziemię II" - odkrytą przez naukowców planetę posiadającą wodę w stanie ciekłym wystarczająco ciepłą do zamieszkania przez ludzi. Jest tylko jeden problem.

Gliese 581 d, bo o niej mowa, znajduje się poza Układem Słonecznym. By do niej dotrzeć, musielibyśmy lecieć ponad 20 lat świetlnych (to jest 300,000 lat "ludzkich") by przebyć odległość 192 bilionów kilometrów dzielącą dwie przyjazne człowiekowi planety.

O niesamowitym odkryciu donosi magazyn Cosmos, który opisuje znalezisko francuskich naukowców. Astronomowie odkryli w pierwszej kolejności planetę Gliese 581 g, najmniejszą znaną planetę spoza Układu Słonecznego, a następnie jej większą siostrę Gliese 581 d. "D" jest tylko dwa razy większą i siedem razy bardziej masywną od Ziemi.

Naukowcy na początku uważali, że Gliese 581 d jest zbyt zimna, by mogła istnieć na niej woda w stanie ciekłym. Jednak z ostatnich symulacji komputerowych przeprowadzonych przez Francuzów wynika, że może istnieć na niej skoncentrowany dwutlenek węgla, a w jej atmosferze oceany, chmury i deszcze.

Nowych danych na temat odkrytej "Ziemi 2" dostarczy nam wystrzelony ponad miesiąc temu orbitalny teleskop Kepler skonstruowany przez inżynierów z NASA. Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia!

gizmodo.pl