Sony stawia na profesjonalizm

Podczas konferencji we Włoszech, firma Sony zaprezentowała nowy model lustrzanki cyfrowej alfa 700. Więcej na temat nowego aparatu w naszej korespondencji z Italii.

Najnowsze dziecko Sony działa w oparciu o sensor Sony Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości 12,24 megapiksela, procesor BIONZ z systemem redukcji szumów RAW oraz 11-polowy system autofokus. Maksymalna czułość lustrzanki wynosi ISO 3200. Aparat wyposażono też w mechanizm stabilizacji obrazu Super SteadyShot.

Reklama

Minimalny czas otwarcia migawki wynosi 1/8000 s, a czas synchronizacji z błyskiem 1/250 s (1/200 s przy korzystaniu ze stabilizacji Super SteadyShot). Prędkość wykonywania zdjęć ciągłych wynosi 5 klatek na sekundę.

A 700 posiada 3-calowy ekran LCD (921 tys. punktów) i oparty na szklanym pryzmacie pentagonalnym optyczny wizjer z wewnętrzną powłoką przeciwodblaskową.

Urządzenie pozwoli zapisywać obrazy w trybie RAW (z kompresją cRAW) oraz JPEG. Aparat dysponuje osobnymi gniazdami na karty pamięci Memory Stick Duo i CompactFlash. W gnieździe Memory Stick Duo można używać kart Memory Stick Duo i Memory Stick PRO Duo, jak również nowych kart Memory Stick PRO-HG Duo o dużej szybkości transmisji. Gniazdo CompactFlash jest zgodne z nowym standardem UDMA (Ultra Direct Memory Access) 300x. Lustrzankę zasila akumulator InfoLITHIUM z serii M, który ma pozwolić na wykonanie do 650 zdjęć.

Dodatkiem do aparatu jest wyjście HDMI przeznaczone do podłączenia telewizora lub monitora HD ready.

A 700 będzie przeznaczony dla zaawansowanych fotoamatorów i osób półprofesjonalnie zajmujących się fotografią. Lustrzanka jest dostosowana do współpracy z wszystkimi obiektywami Sony alfa oraz obiektywami Minolta /Konica Minolta AF. Aparat będzie dostępny od połowy października 2007 r.

Dzięki nowej lustrzance, firma Sony zamierza zwiększyć swoje wpływy na rynku aparatów tego typu (docelowo Sony chce zdobyć 10 proc. rynku) i postawić na profesjonalne rozwiązania fotograficzne.

Łukasz Kujawa, Korespondencja z Włoch

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje