Motorola Solutions - 25 lat obecności w Polsce

Motorola Solutions obchodzi 25. rocznicę swojej obecności w Polsce. W 1992 roku została otwarta warszawska centrala firmy. Kolejnym etapem rozwoju było uruchomienie w 1998 r. Centrum Badawczo-Rozwojowego w Krakowie. Obecnie zatrudnia ono 1600 pracowników, będąc największym ośrodkiem Motorola w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki i drugim co do wielkości na świecie.

"Polski zespół odgrywa kluczową rolę w procesie tworzenia nowych koncepcji technologicznych oraz dostarczania gotowych rozwiązań dla sektora bezpieczeństwa publicznego" - powiedział Jacek Drabik, Country Manager, Motorola Solutions Polska.

Reklama

Motorola Solutions pracuje nad nowymi sposobami wykorzystania wirtualnej rzeczywistości mieszanej (mixed reality) dla Dyspozytorów Straży Pożarnej oraz technologię Połączonego Funkcjonariusza Policji, uzupełnioną o sztuczną inteligencję.

Obecnie zaobserwować można szybkie zmiany w sposobie funkcjonowania służb bezpieczeństwa publicznego - służby nie tylko reagują w razie incydentów, ale także potrafią je przewidywać, ograniczać i im zapobiegać. Kluczowy udział w tych procesach mają nowoczesne technologie, na które składają się specjalne narzędzia do zarządzania danymi w dowolnym miejscu i czasie. Motorola podchodzi do innowacji na trzy różne sposoby: poprzez badania i rozwój nowych technologii w regionalnych centrach innowacji, inwestycje i współpracę swojej grupy kapitałowej ze startupami oraz wspierając środowiska przedsiębiorczości w swoich Centrach Badawczo-Rozwojowych, takie jak to w Krakowie. 

“Sieci szerokopasmowe stają się coraz bardziej dostępne, a technologia nieustannie się rozwija. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewniać służbom bezpieczeństwa publicznego rozwiązania umożliwiające porozumiewanie się i współpracę na niedostępnym do tej pory poziomie" - powiedział Eduardo Conrado, wiceprezes ds. Strategii i Innowacji, Motorola Solutions. "Wraz z szybkim rozwojem technologii takich jak sztuczna inteligencja, inwestujemy w badania i rozwój - przykładem jest tutaj nasz ośrodek sztucznej inteligencji w Izraelu. Pozwala nam to dostarczać klientom narzędzia, dzięki którym są bezpieczniejsi i bardziej wydajni".

Koncepcja wirtualnej rzeczywistości mieszanej dla Dyspozytorów Straży Pożarnej to technologia, która pozwala na automatyczne rejestrowanie i przekazywanie danych z miejsc akcji oddziałów straży pożarnej, takich jak pożary czy wypadki, a następnie wyświetlanie ich w centrach dyspozytorskich. Prezentowanie przekazywanych danych w formacie mieszanej rzeczywistości wirtualnej pozwala dyspozytorom lepiej orientować się w pracy zespołów ratowniczych, usprawniać procesy decyzyjne i skuteczniej koordynować akcje ratownicze.

Koncepcja Wirtualnej Rzeczywistości Mieszanej dla Dyspozytorów Straży Pożarnej obejmuje:

·         Sensory i urządzenia noszone na ciele przez strażaków, automatycznie nagrywające i udostępniające w sposób bezpieczny dane, takie jak informacje o dostępnym poziomie tlenu, wskaźnikach biometrycznych (pulsie i oddechu), temperaturze otoczenia oraz obraz z kamery z perspektywy pierwszej osoby,

·         Umieszczane na pojazdach kamery o kącie widzenia 360 stopni, przekazujące obraz z różnych ujęć z miejsc interwencji. Urządzenia mogą być montowane także na radiowozach oraz na dronach,

·         Noszony na głowie zestaw, który umożliwia dyspozytorowi podgląd i interakcję z trójwymiarowym hologramem miejsca zdarzenia, na którym wyświetlane są lokalizacje strażaków, miejsca zagrożenia i inne ważne informacje,

·         Zestaw Microsoft HoloLens - inteligentnych okularów z wbudowanym komputerem holograficznym. Urządzenie pozwala na wyświetlanie cyfrowych danych i interakcję z hologramami w otaczającym środowisku.

Motorola zaprezentowała także na swoje 25-lecie w Polsce Połączonego Funkcjonariusza Policji. Technologia obejmuje zaawansowane i innowacyjne narzędzia, takie kamery noszone na ciele, ręczne terminale LTE, czujniki lokalizacji oraz sprzętu, jak również technologie biometryczne i rozwiązania do współpracy. Umożliwia zapewnienie stałej łączności między policjantami pracującymi w terenie a centrami dyspozytorskimi i w konsekwencji podniesienie poziomu bezpieczeństwa i skuteczności funkcjonariuszy.

Częścią koncepcji jest także technologia Wirtualnego Partnera, na którą składają się narzędzia do przetwarzania i analizy mobilnych danych oraz wirtualny asystent głosowy, który słucha i odpowiada na mowę funkcjonariuszy pełniących służbę w terenie.

 

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Motorola

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje