Microsoft chce przejąć internet

Microsoft poinformował, że ma zamiar przeznaczyć 6 miliardów dolarów na zakup internetowej kompanii reklamowej aQuantive.

Microsoft chce w ten sposób ograniczyć rynkową konkurencję ze strony takich gigantów reklamy online jak Yahoo i Google. Wraz z rozwojem swej platformy internetowej Microsoft chce wydać na rozwój reklamy w sieci dalsze 40 miliardów dolarów i stać się w ten sposób jednym z dwóch największych graczy w branży.

Z wcześniejszych doniesień wynika też, że stworzona przez Billa Gatesa firma pracuje nad rozwiązaniami z zakresu reklamy behawioralnej oraz nad rozwojem internetowej telewizji. Plany są ambitne, lecz przedstawiciele konkurencji (głównie Google) nie wyrażają na razie zaniepokojenia i twierdzą, że nie obawiają się internetowych aspiracji Microsoft`u.

Reklama

Gigant z Redmond zlekceważył w połowie lat 90 rynkowe znaczenie internetu i teraz usilnie stara się nadrobić straty. Konkurencja jest jednak bardzo silna i nawet takiej potędze jak Microsoft nie będzie łatwo znaleźć miejsca w branży.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: reklamy | Internet | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama