KRRiT: Nadawcy nie powinni odsyłać do Facebooka

Nadawcy radiowi i telewizyjni oszaleli na punkcie serwisów społecznościowych, takich jak np. Facebook. Zakładają swoje profile i często odsyłają tam swoich odbiorców po dodatkowe informacje czy konkursy. KRRiT ostrzega i zapowiada kontrolę mediów.

W lutym 2011 roku jeden ze słuchaczy radiowej Jedynki złożył do KRRiT skargę, że prowadzący stacji zbyt często odsyłają do Facebooka, co według niego powoduje, że reklamują portal. KRRiT chce ukrócić nadmierną promocję serwisu na antenach medialnych, szczególnie gdy odbiorca jest odsyłany do Facebooka po informacje inaczej niedostępne.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydała dzisiaj swoje stanowisko w sprawie obecności nadawców w Internecie (zwłaszcza w serwisach społecznościowych) i sposobie informowania o tym w programach radiofonii i telewizji.

Reklama

"Obecność nadawców w Internecie, w tym na portalach społecznościowych, stanowi dziś oczywisty element kontaktów ze słuchaczami i widzami. Jest to również forma promowania programu i działań związanych z zadaniami realizowanymi przez nadawcę" - zauważa KRRiT.

Medialny regulator zwraca uwagę, że nadawcy publiczni powinni jednak zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w Internecie, przede wszystkim przez umieszczanie ich na własnych portalach (w tym w serwisach społecznościowych). Nie powinni odsyłać odbiorcy do umieszczonych w Internecie treści niezbędnych do zrozumienia audycji. Prezentowanie na antenie faktu obecności nadawcy na innych portalach i w serwisach społecznościowych powinno mieć charakter informacji pozbawionej cech reklamy czy też promocji samych portali bądź serwisów.

KRRiT będzie oceniać poszczególne problemy rodzące się w procesie konwergencji mediów. Będzie reagować w sytuacjach, gdy w przekazach dotyczących portali czy stron internetowych wystąpi ukryty przekaz handlowy.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: Facebook
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy