Google zmienia algorytm wyszukiwarki wiadomości

Google aktualizuje mechanizm wyszukiwania wiadomości - wszystkie znajdowane przez Google informacje mają pochodzić ze zweryfikowanych źródeł.

Na temat wyszukiwarki Wiadomości Google krążyły ostatnio różne pogłoski. Mówiono nawet o tym, że firma zamierza całkowicie odejść od mechanizmu wyszukującego artykuły informacyjne w mediach. Wszystko za sprawą wielu nieporozumień i rozprzestrzeniania się nieprawdziwych informacji, które były proponowane na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce.

Reklama

Teraz miało się to zmienić - firma z Mountain View odświeżyła algorytm wyszukiwania wiadomości, który jest bardziej "na czasie" i odsiewa informacje, które mogą być nieprawdziwe. Pierwsze pozycje proponowane w wyszukiwaniu są zarezerwowane dla zweryfikowanych i wiarygodnych serwisów źródłowych, które wspierają mobilny format AMP. Tak przynajmniej powinno być w teorii. Praktyka pokazuje, że jest jednak zupełnie odwrotnie. 

Jak donosi Buisness Insider, nowe algorytmy wręcz ułatwiają rozprzestrzenianie się nieprawdziwych informacji. Wszystko przez nieprawidłowe kryteria, którymi kieruje się automat. Wyróżnia on bowiem wpisy przede wszystkim na podstawie liczby kliknięć, a nie ich wiarygodności. Problemem jest także format AMP, którym, żeby zmylić algorytmy, posługują się bardzo często portale wątpliwej reputacji.


Dowiedz się więcej na temat: Google

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje