Technologiczne trendy, z których warto skorzystać

Technologie w świecie IT są niezmienne (telefony komórkowe, komputery, przeglądarki), ewoluują rozwiązania - iPhone, Netbooki, Google Chrome. Dla twojej firmy oznacza to, że aby rozwijała się wykorzystując nowoczesne technologie nie możesz bazować na starych rozwiązaniach.

Laptopy kupione 3 - 4 lata temu zapewne sprawiają się całkiem nieźle, jednak te które oferowane są obecnie na rynku są mniejsze, lżejsze i bardziej wydajne. Oto najważniejsze trendy dla małych i średnich firm na które powinieneś zwrócić uwagę.

Reklama

Netbooki zdobywają rynek

Ultramobilne mini komputery ważące około kilograma i wielkości notatnika mogą być znakomitym narzędziem dla każdego zabieganego menedżera. Nie są tak wydajne jak klasyczne notebooki, mają mniejsze ekrany i słabsze baterie. Jednak do surfowania w internecie, przeglądania poczty i innych prostych zadań są wystarczające, co powoduje szybki wzrost ich popularności.

Jeżeli potrzebujesz komputera do nieskomplikowanych zastosowań, a twój podstawowy komputer jest ciężki, zaś smartfon ma zbyt mały ekran i klawiaturę - weź pod uwagę netbooka. Wraz z szybko rosnącą liczbą usług i aplikacji sieciowych, potrzeba posiadania wszystkiego na swoim komputerze gwałtownie maleje. Tym samym netbook w podróży staje się urządzeniem wystarczającym.

Szybki internet 3G

Co miesiąc operatorzy komórkowi pozyskują kilkadziesiąt tysięcy nowych użytkowników bezprzewodowego internetu. Sprzyja temu tendencja do wyposażania laptopów w seryjnie montowane modemy 3G. Tym samym nie trzeba już kupować zewnętrznych modemów. Wystarczy karta typu sim data, aby korzystać z sieci praktycznie wszędzie, co znacznie zwiększa efektywność pracy. Internet w pracy to konieczność - nie przegap tego trendu.

Telefony komórkowe bardziej "smart"

Mimo, że w 2009 roku wejdą do sprzedaży kolejne telefony funkcjonujące według tradycyjnego modelu narzuconego przez operatorów, na rynku stworzonym przez dostawców oprogramowania (takich jak Nokia, Apple, Google) również pojawi się więcej aparatów typu smartfon. Czemu to jest ważne dla twojej firmy?

Smartfon to dziś nie jedno z rozwiązań, a standardowe narzędzie biznesowe. Oprogramowanie, w jakie wyposażone są te urządzenia znacznie zwiększają produktywność firm.

Tak jak Gmail firmy Google zmusił innych dostawców poczty elektronicznej (Yahoo Mail, Microsoft Live/Hotmail) do podniesienia jakości swojej oferty, teraz smartfony zmuszą rynek telefonii komórkowej do rozszerzenia usług dla klientów - konsumentów i firm.

Wzrost znaczenia zintegrowanej komunikacji

Duże firmy inwestują w systemy zintegrowanej komunikacji oferowane przez Microsoft, Avayę i Cisco. Rozwiązania te przenoszą możliwości telefonii na komputer i łączą zalety telefonu, CRM, chatu, książki z adresami, kalendarza i innych elementów. Wiele firm tworzy też bogate w funkcji, a mało kosztowne platformy zintegrowanej komunikacji specjalnie dla małych firm. Znaczna część tych systemów działa w połączeniu z telefonią internetową, dzięki czemu użytkownik ma dostęp do funkcji zintegrowanej komunikacji przez telefon, komputer lub smartfon.

Jeśli chcesz mieć pewność, że nawet przy bardzo ograniczonych środkach, produktywność twojej firmy pozostaje jak najwyższa, zintegrowanie narzędzi komunikacyjnych to podstawa. Na przykład, kiedy do biura dzwoni klient, powinieneś móc automatycznie zobaczyć jego profil na ekranie komputera. To, że możesz przywitać się z nim w sposób nieco bardziej osobisty, a ponadto wiesz, kiedy miała miejsce wasza ostatnia interakcja (zamówienie, zwrot, reklamacja, itd.), ma naprawdę duże znaczenie.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje