Spada sprzedaż systemów Microsoftu

Microsoft, jak większość firm z branży IT, nie może być zadowolony z wyników sprzedaży w 2008 roku. Sprzedaż systemów operacyjnych oraz innych aplikacji spadła dwukrotnie w porównaniu do 2007 roku.

System Windows jest w zestawieniu w zasadzie najważniejszy, ponieważ jego udział w rynku szacuje się na poziomie 89 proc.. System Apple, Mac OS X to tylko 10 proc. udziałów, a Linuksa ocenia się na około 1 proc.

Platformy z rodziny Windows znalazły jednak aż o 40 proc. mniej nabywców niż rok temu. Nie jest to zapewne problem tylko i wyłącznie kryzysu, ale także wycofania ze sprzedaży najbardziej popularnego systemu Windows XP.

Jedyne oprogramowanie, które może pochwalić się wzrostem, to aplikacje biznesowe. Zanotowały one tylko 1-proc. wzrost, co było zapewne wynikiem obniżenia ceny pakietu Microsoft Office.

Reklama
Media2
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy