PC w odwrocie: Spada sprzedaż w Europie Zachodniej

Zgodnie z badaniami firmy Gartner, sprzedaż komputerów PC w Europie Zachodniej konsekwentnie spada już czwarty kwartał z rzędu. W ostatnim kwartale sprzedaż pecetów w krajach Europy Zachodniej wyniosła 16,3 mln, czyli o 16 proc. mniej niż w identycznym okresie 2010 roku. Także statystyki roczne przedstawiają spadek - sprzedaż roczna wyniosła 58,5 mln sztuk, czyli o 16 proc. mniej niż w roku poprzednim.

W Wielkiej Brytanii sprzedaż kwartalna spadła po raz piąty z rzędu. Co więcej, ostatni kwartał wykazał się największym spadkiem od ponad roku. Rynek komputerów PC w roku 2011 w Wielkiej Brytanii skurczył się o 15,9 proc. - sprzedaż zmalała o prawie 2 miliony sztuk w porównaniu do 2010 roku.

We Francji rynek PC po raz szósty z rzędu zanotował kwartalny spadek sprzedaży. Liczba sprzedanych komputerów w 2011 roku wyniosła 10,4 mln sztuk, co stanowi 12-procentowy spadek w stosunku do 2010 roku.

Rzecz jasna, nie wszyscy odczuli ubiegły rok jako porażkę. Firmie HP udało się utrzymać pozycję wiodącego dostawcy PC w Europie Zachodniej, mimo 15,7-procentowego spadku sprzedaży w Q4 2011. W czasach odwrotu producent zwiększył nawet swoją przewagę nad drugim na liście Acerem, który zanotował spadek o 46,1 proc. porównując czwarty kwartał 2011 i 2010.

Reklama

Zgodnie z najnowszymi trendami, spada praktycznie wszystko poza Apple. Sprzedaż komputerów Mac w czwartym kwartale wzrosła w Wielkiej Brytanii i Francji odpowiednio o 17,2 i 15,3 proc. We Francji lepszy wzrost od Apple miał tylko Asus, zaliczając kwartał lepszy o 17,4 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

"Rynek brytyjski był dobrą ilustracją słabnącego popytu na PC w całej Europie Zachodniej" - powiedział Ranjit Atwal, dyrektor ds. badań w firmie Gartner. "Producenci komputerów mają przed sobą długi, mozolny wysiłek, by odzyskać zainteresowanie konsumentów. Wprowadzenie Ultrabook'ów pod koniec 2011 jest pilnie potrzebne".

Źródło informacji

instalki.pl
Dowiedz się więcej na temat: komputery
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy