Panasonic sprzedał najwięcej wytrzymałych tabletów i notebooków w Europie

Jak wynika z raportu przygotowanego przez analityków VDC Research, sprzedaż wytrzymałych tabletów na rynku europejskim wzrosła w 2012 roku o ponad 40 proc. Pierwsze miejsce w tym segmencie rynkowym zdobył Panasonic, który zwiększył swój udział aż o 400 proc. w stosunku do 2011 roku i wyprzedził takie firmy jak Motion Computing czy Getac.

Według firmy badawczej VDC Research, zajmującej się analizą i doradztwem w branży technologicznej, w ubiegłym roku na rynku europejskim sprzedanych zostało 70 405 wytrzymałych tabletów, co oznacza wzrost o 42 proc. względem 2011 roku. Panasonic, oferujący urządzenia pod marką Toughpad, osiągnął najlepszy wynik w tym segmencie, sprzedając 20 571 egzemplarzy, co dało mu 29,2 proc. całkowitego udziału w rynku. Producent wyprzedził dotychczasowego lidera Motion Computing, z dystrybucją na poziomie 14 599 tabletów i ponad 20-procentowym udziałem oraz Getac, który odpowiadał za 5,4 proc. całkowitej sprzedaży.

Jak pokazuje raport VDC Research w ubiegłym roku w Europie sprzedano 122 145 wytrzymałych komputerów przenośnych, co oznacza spadek o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2011. Mimo to po raz jedenasty w historii Panasonic zachował pozycję lidera wśród producentów tego rodzaju urządzeń. Firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 77 693 egzemplarzy, co zapewniło jej 63-procentowy udział w rynku. Panasonic Toughbook wyraźnie zdystansował konkurencję, wyprzedzając drugą na liście firmę Dell, która z udziałem rzędu 12,4 proc. uzyskała pięciokrotnie gorszy wynik. Trzecie miejsce w rankingu zajął Getac, który sprzedał 10 147 urządzeń, co dało mu 8-procentowy udział w tym segmencie.

- Panasonic od wielu lat utrzymuje pozycję lidera wśród producentów komputerów przenośnych charakteryzujących się zwiększoną wytrzymałością. Teraz z sukcesem przenosi swoje doświadczenia na rynek tabletów. Najnowszy raport VDC Research potwierdza, że wzmocnione tablety posiadają duży potencjał wzrostowy. Zamierzamy nadal inwestować w rozwój wytrzymałych urządzeń mobilnych i dostosowywać ofertę do potrzeb naszych klientów i partnerów biznesowych - powiedział Jacek Wielgus, CPS - CEE Region Manager w firmie Panasonic.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: komputery | tablety | panasonic | Panasonic Toughbook | notebooki

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje