Laptopy częścią nowej strategii Toshiby

Twórca formatu HD-DVD, koncern Toshiba, obecnie przegrywa walkę z konkurencyjnym Blu-Ray firmy Sony.

Toshiba nie potrafi dogadać się z Microsoftem odnośnie montowania napędów HD-DVD w konsolach Xbox 360, co wpływa na sprzedaż, a zarazem konkurencyjność z niebieskim laserem. Aby odbić się od dna, firma zamierza od przyszłego roku montować odtwarzacz HD-DVD we wszystkich swoich laptopach - ale czy warto?

Reklama

Już w pierwszym kwartale 2008 roku na rynek wejdą nowe laptopy sygnowane marką Toshiba, które posiadać będą wbudowany napęd HD-DVD. Nowa strategia nie jest zbyt rozsądna z punktu widzenia sprzedaży laptopów przez tą firmę, zajmuje ona jedną z wyższych pozycji w światowych rankingach, sprzedając rocznie ponad 9 milionów laptopów.

Takie posunięcie może spowodować wzrost cen laptopów, a przy okazji obniżenie atrakcyjności produktów Toshiby. Najwidoczniej koncern przeanalizował wszystkie "za" oraz "przeciw" i doszedł do wniosku, iż warto zaryzykować, w końcu zarówno Toshiba, jak i Sony grają o duże pieniądze - kto wygra będzie miał prym na rynku formatów wysokiej rozdzielczości.

Dowiedz się więcej na temat: Sony | koncern | DVD | laptopy | toshiba

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje