NTT idzie na wojnę

Japoński gigant telekomunikacyjny NTT kupi 90 proc. udziałów amerykańskiego dostawcy Internetu - firmy Verio. Analitycy są zgodni - to pierwszy krok Japończyków ku zdobyciu amerykańskiego rynku telekomunikacyjnego.

Japoński gigant telekomunikacyjny NTT kupi 90 proc. udziałów amerykańskiego dostawcy Internetu - firmy Verio. Analitycy są zgodni - to pierwszy krok Japończyków ku zdobyciu amerykańskiego rynku telekomunikacyjnego.

Ubiegły rok Verio zamknęła ponad 258 mln USD zysku i świetnymi prognozami rozwoju, nic więc dziwnego, że NTT zapłaciła za nią aż 67 proc. więcej, niż początkowo zaoferowała. Mając firmę, które według przewidywań analityków ma duże szanse stać się największym w USA dostawcą domen internetowych, japoński koncern może próbować walki z amerykańskimi potentatami rynku telekomunikacyjnego - przede wszystkim AT&T oraz Bell Atlantic.

Bloomberg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy