Telekonferencja z Alcatela

Alcatel kupił amerykańską firmę eDial specjalizującą się w rozwiązaniach telekonferencyjnych i służących do współpracy w czasie rzeczywistym przeznaczonych dla firm i usługodawców. Przejęcie eDial wesprze starania Alcatela o dalsze rozwijanie oferty w zakresie oprogramowania dla przedsiębiorstw. Wartość transakcji wyniosła około 27 mln dolarów (22 mln euro), a płatność została dokonana poprzez transfer akcji Alcatela (ADS), jak i gotówki.

Operację sfinalizowano w dniu 17 września 2004. eDial zatrudnia około 30 pracowników i ma swoją siedzibę w Walthom w stanie Massachusetts. Obecnie firma obsługuje, poprzez bezpośrednie i pośrednie kanały sprzedaży, ponad 100 klientów wśród których są zarówno przedsiębiorstwa, jak i usługodawcy. Oferta produktowa firmy eDial obejmuje otwarte platformy oprogramowania i aplikacje wykorzystujące protokół SIP, służące do organizacji telekonferencji z wykorzystaniem transmisji głosu, danych i wideo. Jej częścią jest również rozwiązanie do współpracy w czasie rzeczywistym, obejmujące komunikatory i oferujące funkcje współdzielenia aplikacji oraz usługi obecności. "Zdolność firm do organizacji na życzenie telekonferencji i współpracy w czasie rzeczywistym, podczas których wykorzystywana jest komunikacja głosowa, transmisja danych, komunikatory i funkcje obecności, podnoszą efektywność pracowników, a tym samym całej firmy." - powiedział Jean-Christophe Giroux - dyrektor odpowiedzialny za rozwiązania dla firm w Alcatelu. - "eDial w doskonały sposób uzupełnia naszą strategię zorientowaną na otwarte systemy oprogramowania i aplikacji, a zwłaszcza możliwości systemu ujednoliconej komunikacji Alcatela." W ramach podpisanego porozumienia działalność firmy eDial dotycząca rozwoju produktów, sprzedaży i wsparcia pozostanie w Waltham. Eksperci tam zatrudnieni będą działali jako lokalne centrum kompetencyjne Alcatela odpowiedzialne na opracowanie rozwiązań telekonferencyjnych i służących do współpracy w czasie rzeczywistym. Produkty eDial ze względu na wykorzystywanie otwartych standardów zaakceptowanych przez branżę telekomunikacyjną w prosty sposób mogą być zintegrowane z innymi rozwiązaniami. Dodatkowo możliwość ich uruchamiania zarówno na sprzęcie klienta, jak i w środowiskach hostingowych, idealnie wpisują się w strategię Alcatela zakładającą dostarczanie zarówno urządzeń montowanych u klientów (tzw. CPE), jak i usług zarządzanych (ang. managed services) we współpracy z usługodawcami obsługującymi sieci stacjonarne i bezprzewodowe. Oprogramowanie eDial dostarczy nowych możliwości dla części pakietu systemu ujednoliconej komunikacji Alcatel OneTouch Unified Communication odpowiedzialnej za telekonferencje, a oferowanej pod nazwą My Teamwork. Technologia ta zostanie również szerzej wykorzystana w innych rozwiązaniach w tym, stanie się podstawą dla zrealizowania w praktyce koncepcji tzw. Ujednoliconej Interaktywnej Komunikacji.

Dowiedz się więcej na temat: firmy | telekonferencja | Alcatel

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje