Polaków zakupy w internecie

W mijającym roku zakupy w internecie zrobi ponad 4 mln dorosłych Polaków. Świąteczne zakupy online planuje 14 proc. dorosłych internautów, czyli prawie 2 mln osób - wynika z najnowszych badań D-Link Technology Trend przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy D-Link.

Chociaż liczba kupujących gwiazdkowe prezenty w sieci nie rośnie, to internetowi sprzedawcy nie muszą się raczej martwić o spadek obrotów. Mimo kryzysu na prezenty w internecie zamierzamy wydać więcej niż roku temu.

Reklama

W tym roku chociaż raz z oferty sklepu internetowego skorzystało 30 proc. polskich internautów. W zeszłym roku twierdząco na pytanie o zakupy online odpowiedziała podobna grupa badanych (32 proc.). Co prawda kupujących w sieci nie przybywa, ale przekonani do tej formy zakupów coraz wyraźniej dostrzegają jej główne zalety, a przede wszystkim atrakcyjne ceny, na które wskazuje 56 proc. e-klientów (dwa lata temu - 43 proc.). Ponad połowa kupujących w sieci korzysta z porównywarek cen.

Kupujący chwalą sobie także wygodę zakupów online, czyli składanie zamówień bez wychodzenia z domu - 53 proc. badanych (dwa lata temu - 41 proc.). Doceniają też coraz bogatszą ofertę internetowego handlu, która obecnie jest powodem do zakupów dla 46 proc. klientów (dwa lata temu - 33 proc.).

Co powstrzymuje nieprzekonanych? Przede wszystkim obawa przed nieuczciwymi sprzedawcami (36 proc. wskazań) oraz brak możliwości obejrzenia towarów przed zakupem (35 proc.). W dalszej kolejności osoby stroniące od zakupów online wymieniały brak wiedzy o handlu w internecie (19 proc.), obawy związane z płatnościami (15 proc.), brak możliwości poradzenia się sprzedawcy (10 proc.) oraz obawy, że towar nie zostanie dostarczony na czas (7 proc.).

Prawdziwe żniwa dla e-handlu to okres przedświąteczny. Podobnie jak w roku ubiegłym, prezenty świąteczne w sieci zamierza kupić blisko 2 mln Polaków (14 proc. dorosłych internautów). Grupa ta zamierza jednak zostawić w sieci większe sumy niż przed rokiem. W granicach 100 złotych zamierza wydać w sieci co dziesiąty e-klient (10 proc.), w zeszłym roku taką kwotę deklarował co piąty (18 proc.).

Z 14 do 20 proc. wzrósł odsetek osób chcących wydać od 300 do 500 złotych. O połowę wzrosła też grupa chcąca wydać więcej - między 500 a 1000 złotych. Obecnie taką sumę deklaruje 15 proc. e-klientów. W sieci kupimy przede wszystkim kosmetyki, odzież, płyty CD, zabawki, książki i filmy.

Badanie D-Link Technology Trend zostało zrealizowane przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie firmy D-Link Polska w listopadzie 2009 roku na próbie 1006 osób, reprezentatywnej dla dorosłej (15-75 lat) populacji Polaków.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: zlecenie | firmy | świąteczne | trend | handel | prezenty | zakupy | zakupy internetowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje