PlayStation2 wchodzi do Sieci

Sony ujawniło nowe szczegóły dotyczące "usieciowienia" konsoli PlayStation 2. Firma podpisała umowę z Segą (która prowadzi już skierowaną do użytkowników konsoli Dreamcast i komputerów PC sieć SegaNet) i producentem gier Namco. Wspólnie firmy opracują szerokopasmową sieć, na którą złożą się sieć konsumencka i komercyjna.

Sony ujawniło nowe szczegóły dotyczące "usieciowienia" konsoli PlayStation 2.
Firma podpisała umowę z Segą (która prowadzi już skierowaną do użytkowników konsoli Dreamcast i komputerów PC sieć SegaNet) i producentem gier Namco. Wspólnie firmy opracują szerokopasmową sieć, na którą złożą się sieć konsumencka i komercyjna.

Aby jednak realizacja nowych usług on-line dla graczy była możliwa, Sony musi zmodyfikować swoją konsolę. Znane są już parametry "sieciowego" PS2 - konsola będzie wyposażona w 128MB RAM (16MB VRAM), udoskonaloną wersję układu Graphic Synthesizer, dysk twardy o pojemności 80GB, monitor wysokiej rozdzielczości, kartę Ethernet 100MB/s, klawiaturę, mysz i kamerę cyfrową. Zestaw (widoczny na zdjęciu) trafi nie tylko do sklepów, ale też do salonów gier.

Sieć Sony ruszy w Japonii w lipcu, a posiadacze aktualnych wersji PlayStation 2 będą mogli z niej korzystać po zakupieniu przystawki wyposażonej w dysk twardy 40GB i kartę Ethernet. Nie wiadomo jednak, czy nie nastąpi pewne opóźnienie - Sony obawia się możliwości użycia dysku w sposób niezgodny z prawami autorskimi i wciąż pracuje nad zabezpieczeniami. Chodzi oczywiście głównie o ściąganie z sieci plików MP3, z których znaczna część stanowi przecież własność Sony Music... Istnieje także ryzyko kopiowania gier.

Reklama

Tradycyjnie nie są znane żadne terminy dotyczące wprowadzenia sieciowych usług Sony w Europie. W końcu nie od dziś wiadomo, że dla Sony jest to rynek drugiej kategorii - pierwszeństwo mają Japonia i Stany Zjednoczone.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation Vita | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy