Personalizacja standaryzowana?

Amerykańskie konsorcjum (Personalization Consortium) proponuje stworzenie standardu personalizacji stron internetowych. Konsorcjum zrzeszające firmy produkujące sprzęt i oprogramowanie, portale internetowe i firmy reklamowe twierdzi, że standard taki "będzie najlepszym sposobem upewnienia użytkowników sieci, ze personalizacja to nic strasznego, w przypadku bowiem wprowadzenia takiego standardu każdy będzie mógł wiedzieć na czym ona polega i jakie dane są pobierane". Założenia standardu obejmują:

Amerykańskie konsorcjum (Personalization Consortium) proponuje stworzenie standardu personalizacji stron internetowych. Konsorcjum zrzeszające firmy produkujące sprzęt i oprogramowanie, portale internetowe i firmy reklamowe twierdzi, że standard taki "będzie najlepszym sposobem upewnienia użytkowników sieci, ze personalizacja to nic strasznego, w przypadku bowiem wprowadzenia takiego standardu każdy będzie mógł wiedzieć na czym ona polega i jakie dane są pobierane". Założenia standardu obejmują:

- zapewnienie użytkownikom informowania ich o sposobie i zakresie zbierania danych, a także wszystkich ewentualnych zmianach w tej dziedzinie

- zbieranie jedynie naprawdę niezbędnych danych, które zostały by uzgodnione w ramach dyskusji nad standardem

- zapewnienie odpowiednich zabezpieczeń dla danych osobistych

- zakaz sprzedaży uzyskanych w ten sposób danych

- umożliwienie użytkownikom dostępu i edycji własnych danych

Jason Cattlet - szef organizacji Junkbusters walczącej o zachowanie prywatności w sieci stwierdził, że propozycja ta jest "lepsza niż przeciętna", niemniej nadal zawiera wiele kontrowersyjnych z jego punktu widzenia założeń, brakuje tez kilku "zabezpieczeń prywatności"

Reklama
CurrentNet
Dowiedz się więcej na temat: firmy | konsorcjum
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy