Niedoceniane kobiety

Pomimo tego, że wciąż większość urządzeń elektronicznych projektowanych jest z myślą o mężczyznach, to okazuje się że wśród klientów sklepów z tym sprzętem zdecydowanie dominują kobiety. Z telefonicznego badania przeprowadzonego na 1002 dorosłych Amerykanach wynika, że w ubiegłym roku panie wydały znacznie więcej na sprzęt elektroniczny, niż panowie

Pomimo tego, że wciąż większość urządzeń elektronicznych projektowanych jest z myślą o mężczyznach, to okazuje się że wśród klientów sklepów z tym sprzętem zdecydowanie dominują kobiety. 
Z telefonicznego badania przeprowadzonego na 1002 dorosłych Amerykanach wynika, że w ubiegłym roku panie wydały znacznie więcej na sprzęt elektroniczny, niż panowie

Z ogólnej kwoty 96 mld USD aż 55 mld USD wydały przedstawicielki płci pięknej.

Jednak zaledwie 1% kobiet uważa, że producenci tworzą urządzenia z myślą o nich. Wśród firm, które doceniły kobiety jako potencjalne nabywczynie produktów, można wymienić m.in. Sharpa, Epsona, czy Sony, które to wprowadziły do oferty urządzenia przeprojektowane specjalnie z myślą o paniach. Ale inną formą zachęty kobiet do zakupów elektroniki może być specjalny wystrój sklepów. Ten pomysł wykorzystał sklep Tri-City Electronics, który wystrojem przypomina otoczenie domowe, a dodatkowo znajduje się tam specjalne pomieszczenie do zabaw dla dzieci. Jedną z klientek tego właśnie sklepu jest Brenda Myers, która wydała w nim ponad 5000 USD na telewizor plazmowy. Przyszła specjalnie do Tri-City Electronics, ponieważ była oburzona sposobem w jaki traktowano ją w innych sklepach.

Reklama

Pani Myers, emerytowana pracownica firmy produkującej światłowody, tak opisuje swoje doświadczenia -"Za każdym razem, kiedy kobieta wchodzi do sklepu, sprzedawcy uważają że się nie zna na niczym i nie mówią tego wszystkiego, co by powiedzieli w obecności mężczyzny. A co gorsze, niektórzy z nich rozmawiają tylko z mężczyznami, nawet jeżeli kobieta stoi tuż obok".

Podejście sprzedawców wydaje się więc dziwne, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że aż 75% kobiet uczestniczy w zakupach sprzętu elektronicznego. Co więcej, coraz częściej panie same interesują się takimi urządzeniami.

(4D)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy