Kobiety i mężczyźni w internecie

Różnice między płciami widoczne są także w internecie. Mężczyźni w sieci spędzają najwięcej czasu na szukaniu informacji, podczas gdy kobiety wolą go poświęcić na podtrzymywanie znajomości - wynika z badania "Mądry Internet", wykonanego MllwardBrown SMG/KRC przez zlecenie Netii.

Mężczyźni biorący udział w badaniu wskazali, że najwięcej czasu spędzanego w internecie, poświęcają na pozyskiwanie informacji, pracę i naukę oraz rozrywkę (odpowiednio - 30, 26 oraz 25 proc. respondentów). Kobiety zdecydowanie preferują pracę i naukę oraz podtrzymywanie kontaktów z innymi internautami (29 i prawie 25 proc. respondentów).

Mężczyźni częściej od kobiet dokonują transakcji kupna i sprzedaży przez internet (83 proc. wobec 76 proc. kobiet) oraz przeglądają profilowane serwisy informacyjne (73 proc. wobec 61 proc.). Mężczyźni chętniej także korzystają z możliwości pobrania za darmo filmów, muzyki czy programów (65 proc. wobec 54 proc.). Mężczyźni chętniej niż kobiety korzystają też w filmów dostępnych w internecie odpłatnie (24 proc. wobec 18 proc).

Reklama

Domeną kobiet jest korzystanie z zamieszczanych w internecie bezpłatnych porad specjalistów (61 proc. wobec 54 proc. mężczyzn). Więcej kobiet posiada również konto na portalu społecznościowym (87 proc. wobec 76 proc.) oraz jest w nich bardziej aktywne (55 proc. wobec 46 proc.).

Kobiety w większości przypadków są bardziej wyczulone na negatywne zjawiska w internecie. Mężczyźni byli bardziej kategoryczni w negatywnej ocenie szkodliwych zjawisk jedynie w przypadku rozsyłania informacji, materiałów promocyjnych do wszystkich możliwych odbiorców oraz nieużywania polskich znaków. Kobiety w zdecydowanie częściej potępiają m.in. zamieszczanie w internecie materiałów bez zgody ich twórców, czy też używania w internetowych dyskusjach obraźliwych sformułowań oraz oszczerstw.

Badanie "Mądry Internet" zostało przeprowadzone w maju 2009 r. Wzięło w nim udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Spośród respondentów badania 46 procent stanowiły kobiety, 54 procent - mężczyźni.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy