Google traci rocznie miliard dolarów

Google traci rocznie miliard dolarów za sprawą fałszywych kliknięć w linki sponsorowane.

- Odsetek fałszywych kliknięć pozostaje wciąż na poziomie mniej niż 10 proc. ogółu od czasu, gdy Google uruchomił usługę AdWords w 2002 r. Przy obecnych przychodach wyszukiwarki, każdy procent fałszywych kliknięć oznacza ponad 100 mln dolarów rocznie straty - powiedział Shuman Ghosemajumder, przedstawiciel Google.

Reklama

Koncern Google nie pobiera opłat za kliknięcia w reklamę sponsorowaną, które później zostanie uznane za fałszywe. Firma opracowała też odpowiedni system dotyczący wykrywania tego rodzaju kliknięć.

Według źródła, oszustwa wywodzą się przede wszystkim z chęci zwiększenia kosztów reklamy w Google, jak i większego zarobku dla danej witryny, na której prezentowana jest reklama kontekstowa.

Dowiedz się więcej na temat: fałszerstwo | miliard | Google | google +

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje