e-commerce po polsku

Na czwartkowej konferencji "Handel elektroniczny a ochrona konsumentów. Młody konsument a internet" przedstawiono Raport Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dokument prezentuje wyniki badań, przeprowadzonych w sierpniu w 186 polskich sklepach internetowych, pod kątem przystosowania witryn do wymagań przepisów regulujących świadczenie usług na odległość.

Przy ocenie zwracano uwagę zarówno na ich zgodność z prawem, jak i na czytelność, precyzję i dostępność informacji dla przeciętnego odbiorcy. Wyniki są druzgoczące - we wszystkich przypadkach stwierdzono nieprawidłowości. Głównym zarzutem, jaki postawiono właścicielom stron internetowych jest brak informacji o firmie, regulaminie, terminie obowiązywania oferty, procedurze reklamacyjnej, możliwości odstąpienia od umowy i dochodzenia roszczeń. Większość witryn nie stwarza możliwości korygowania błędów w zamówieniu, nie zabezpiecza również danych osobowych konsumentów. Obok realizowania zatwierdzonych przez Radę Ministrów zadań systematycznego monitoringu polskiego e-handlu, UOKiK od 2002 roku aktywnie bierze udział w akcji przeszukiwania zasobów internetu w ramach Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów i Rozwoju Sieci (ICPEN). Jej celem jest promocja uczciwej przedsiębiorczości, edukacja internautów oraz zaakcentowanie obecności organów kontroli i nadzoru w cyberprzestrzeni.

Dowiedz się więcej na temat: e-commerce

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje