Do 2012 r. ruch internetowy zwiększy się sześciokrotnie .

Jak donosi dziennik "Wall Street Journal", Cisco Systems spodziewa się sześciokrotnego wzrostu natężenia ruchu internetowego. Głównym kołem zamachowym tego skoku w ilości przesyłanych danych ma być wideo online.

Według Cisco w 2005 r. internetowe serwisy wideo odpowiadały za prawie 5 procent ruchu w sieci. Cisco oczekuje, że do końca 2008 r. ten odsetek wyniesie 30 procent, a w 2012 r. wideo online będzie odpowiadało już za połowę całego ruchu danych w internecie.

Reklama

Przyczyną tego jest popularność platform wideo takich jak należący do Google - YouTube, w którym użytkownicy mogą oglądać wideo w czasie rzeczywistym i wgrywać samodzielnie stworzone filmy.

Za sprawą takich platform udział ruchu generowanego przez wideo online w liczbach bezwzględnych osiąga takie rozmiary, które przekraczają cały ruch internetowy z roku 2000. Jak wyjaśnia Suraj Shetty, wiceprezes ds. marketingu usług dostępowych w Cisco Systems, ruch internetowy w minionych trzech latach po prostu eksplodował. Rodzi to pytania dotyczące wpływu na plany rozwoju sieci w kontekście infrastruktury.

Cisco wychodzi obecnie z założenia, że cały miesięczny ruch internetowy sięga około siedmiu eksabajtów, co odpowiada dwóm miliardom płyt DVD. Do 2012 Cisco spodziewa się wzrostu tej wartości aż do 44 eksabajtów.

Te liczby pochodzą z przygotowanego przez Cisco opracowania skierowanego do firm oferujących produkty z dziedziny infrastruktury internetowej. Wykorzystane w nim dane zostały przekazane przez operatorów telekomunikacyjnych, analityków rynku i wewnętrznych specjalistów firmy.

Dowiedz się więcej na temat: Wall Street Journal | wideo

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje