Antypiracka blokada na YouTube

YouTube wprowadziło, to, o czym mówiło się od miesięcy - technologię antypiracką, która pozwoli właścicielom praw autorskich automatycznie blokować możliwość umieszczania ich filmów na innych stronach.

Oprócz blokady, użytkownicy mogą dołączyć do filmu reklamy, które będą przesyłane wraz z klipem. Łamanie praw autorskich stało się dla YouTube i Google dużym problemem w miarę jak serwis zyskiwał coraz większą popularność. Doprowadziło to m.in. do pozwu sądowego, w którym Viacom domaga się miliarda dolarów odszkodowania za poniesione straty.

Reklama

Mike Fricklas, prawnik z firmy Viacom wyraził satysfakcję z wprowadzenia nowej technologii:

- Jesteśmy zadowoleni, że Google zaczyna wykazywać się odpowiedzialnością i kończy z naruszaniem praw autorskich.

W testowaniu antypirackiej platformy wzięło udział 9 firm, których materiały znajdują się w serwisie, m.in. Walt Disney Company i Time Warner.

Dowiedz się więcej na temat: blokada | youtube

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje