Programy telewizyjne 3D - jest ich już ponad 40

Niespełna rok temu do tysiąca brytyjskich pubów trafiły telewizory 3D firmy LG sponsorowane przez firmę Airwaves. Akcja była związana z uruchomieniem pierwszego europejskiego kanału nadającego programy w technice trójwymiarowej - Sky 3D.

Odtąd obowiązkowym wyposażeniem każdego brytyjskiego kibica stały się - obok koszulki dopingowanej drużyny i kufla piwa - także polaryzacyjne okularki. Dziś w Europie jest już 31 płatnych kanałów 3DTV, a w Ameryce - 11. Dwa z nich to całodobowe programy 24/7.

Telewizja 3D kwitnie bardzo szybko, chociaż rynek jest na razie we wczesnej fazie rozwoju. Pierwsza sprawa to telewizory. Przełomowy ma być obecny rok. Analitycy oczekują, że w 2012 roku w amerykańskich domach będzie już 15 milionów telewizorów 3D. To wystarczająco dużo, żeby uruchomić nowe całodobowe programy (na razie wiele z nich działa jako serwisy VoD).

Eksperci spodziewają się także wzrostu popularności samych filmów 3D. W 2010 roku tylko 1 proc. wideo na płytach Blu-ray nagrano w technice trójwymiarowej. W tym roku ma być to już 25 proc.

Reklama

http://hdtvmania.pl/

HDTVmania.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy