Panasonic przejmuje Sanyo

Panasonic za 6,41 mld dolarów kupi 70 procent akcji należących do firmy Sanyo. Oznacza to, że na rynku elektroniki konsumenckiej może pojawić się nowy, mocny gracz.

Goldman Sachs oraz inni akcjonariusze Sanyo Electric zgodzili się na sprzedaż swoich udziałów. Prezes firmy Panasonic, Fumio Ohtsubo, spotkał się z przedstawicielami Goldman Sachs w Tokio. Pozostali akcjonariusze Sanyo, Daiwa Securities SMBC Co. i Sumitomo Mitsui Banking Corp, już zgodzili się na warunki firmy Panasonic.

Reklama

Panasonic kupi akcje Sanyo za 131 jenów każda. Goldman Sachs wcześniej odrzucił pierwotną ofertę Panasonic, która wynosiła 120 jenów. Panasonic i Sanyo oficjalnie ogłosiły, że na podstawie postanowień zarządów obu firm podpisano umowę o współpracy finansowej i biznesowej. Panasonic będzie starał się pozyskać większość akcji Sanyo w drodze publicznej aukcji. Panasonic i Sanyo stworzą bliski biznesowy sojusz mając w perspektywie restrukturyzację obu firm.

Panasonic rozpocznie udział w przetargu tak szybko jak będzie to możliwe, po spełnieniu wszystkich niezbędnych warunków, w tym dopełnieniu procedur i podjęciu środków wymaganych przez prawo japońskie i międzynarodowe.

Jak podaje oficjalna informacja prasowa "Panasonic i Sanyo wierzą, że razem stworzą grupę korporacyjną, która będzie ceniona na całym świecie ze względu na wkład w podnoszenie jakości życia i harmonijne współistnienie ze środowiskiem naturalnym".

Obie firmy wiążą największe oczekiwania z następującymi segmentami:

1. Energia słoneczna

2. Baterie przenośne

3. Wzmocnienie pozycji na rynku

Panasonic i Sanyo utworzą "Zespół ds. Współpracy", który zbada możliwości, w ramach obowiązujących praw i procedur, jak najszybszego osiągnięcia korzyści z uczynienia SANYO firmą zależną od Panasonic. Zespół ten zajmie się takimi obszarami, jak systemy zarządzania, rozwój technologii, zakupy, logistyka, kontrola jakości oraz infrastruktura IT. Dodatkowo Panasonic rozważy różne działania, takie jak możliwość zainwestowania 100 miliardów jenów w celu osiągnięcia efektu synergii w działaniach obu firm.

INTERIA.PL/AFP

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje