Czy Apple rzeczywiście przejmie Netfliksa?

Analitycy amerykańskiej korporacji finansowej Citi wysłali notatkę do swoich klientów, w której twierdzą, iż istnieje 40 proc. szans na to, że Apple kupi w tym roku Netfliksa. Czy to tylko spekulacje, czy też realna szansa na wielomiliardową transakcję, która zatrzęsłaby rynkiem?

Argumentacja analityków Citi jest taka, że Apple będzie dysponować 252 mld dol. z zagranicznej działalności, które będzie musiał na coś przeznaczyć. Nudne i oczywiste byłoby wykorzystanie tych środków na dokonanie mniejszych przejęć (takich jak zakup Shazama w ubiegłym miesiącu), zwiększenie wydatków na badania i rozwój czy na wykup akcji lub zwiększenie dywidendy. O wiele śmielszym posunięciem byłby na przykład zakup Netfliksa, Disneya czy Tesli, twierdzą analitycy Citi.  

Reklama

Ale skąd analitycy Citi wzięli te 40 proc. szans? Przecież Apple jest bardzo skryty jeśli chodzi o długoterminowe plany, więc ten rodzaj notatki wydaje się być niczym więcej jak zwykłą spekulacją. W końcu analitycy Citi nie mają nic do stracenia, przedstawiając swoje prognozy - jeśli są w błędzie, mogą zawsze stwierdzić, że mieli 60 proc. szans na to, że do przejęcia nie dojdzie. A jeśli mają rację, mogą szczycić się tym, że to oni pierwsi przewidzieli transakcję.  

Apple zobowiązał się już przeznaczyć 1 mld dol. na produkcję nowych treści, a jego największym nabytkiem było przejęcie Beats za 3 mld dol. w 2014 roku. Dlaczego miałby wydać 75 mld dol. na zakup Netfliksa? Byłby to desperacki krok, który zasygnalizowałby poważną zmianę organizacyjną w filozofii tej firmy. Wydaje się, że akcje Netfliksa zapewne na tym skorzystają. Konkurencja na rynku usług streamingowych znacznie wzrosła po tym, jak Disney ogłosił plany zdjęcia swoich treści z Netfliksa i uruchomienia własnej usługi. 

Ostatecznie zakup Netfliksa przez Apple jest wysoce wątpliwy, zwłaszcza przy tak wysokiej cenie. Citi prawdopodobnie zdaje sobie z tego sprawę, ale z przyjemnością przyciąga uwagę, a jego klienci, którzy posiadają akcje Netfliksa, mogą czuć się podekscytowani ewentualnymi zmianami. 

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Netflix | apple

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje