Reklama

Nokia E75 - towarzysz kobiety

Między kontrolerami głośności zauważymy przycisk z uwypukloną kropką. To możliwość szybkiego, głosowego wyboru kontaktu lub komendy. Ta forma komunikacji została w tym modelu mocno rozbudowana, dzięki czemu telefon oprócz słuchania może również do nas mówić. Za tę funkcjonalność odpowiada motyw głośnomówiący ekranu głównego. Po jego aktywacji na pulpicie ujrzymy cztery kategorie. Dzięki nim usłyszymy głosowo wypowiedzianą aktualną godzinę czy datę. Przeczytane zostaną nam wiadomości tekstowe lub dowiemy się o liście połączeń nieodebranych. Przydatną funkcjonalnością jest tu czytany spis kontaktów. To kolejny dowód, że model ten kierowany jest do ludzi biznesu, czyli osób w ciągłych rozjazdach i spędzających mnóstwo czasu za kółkiem samochodu.

Reklama

Do pełni szczęścia brakuje opcji umożliwiającej nawiązywanie połączeń od razu w trybie głośnomówiącym. Jednak dla osób, które chcą za pomocą mówiącego telefonu rozwiać samotność, niezbyt pocieszający będzie fakt, że polska synteza mowy jest wręcz karykaturalna i na dłuższą metę dość męcząca. Inną ciekawą funkcją związaną z wyglądem pulpitu jest podwójny tryb pracy. I tak możemy dostosować telefon do użytku osobistego i biznesowego. Różnicą będzie inny temat kolorystyczny, tapeta czy wybór uruchamianych jednym kliknięciem aplikacji, jakie rozmieścimy na głównym ekranie. Szkoda jedynie, że nie mamy możliwości przypisania różnych tematycznie dzwonków do tych poszczególnych trybów.

Głosowa komunikacja to nie jedyne ułatwienie przyśpieszające codzienne czynności zapracowanym osobom. To także zminimalizowanie liczby ruchów, jakie trzeba wykonać, aby uzyskać oczekiwany efekt. Chcemy przykładowo napisać nową wiadomość e-mail. Przytrzymujemy więc dłużej przycisk z kopertą. Analogicznie wciśnięty klawisz z kalendarzem otwiera kartę planowanego spotkania. Tak niejako z "ulicy" możemy wymagać od podwładnych, aby w określonym czasie stawili się na zebraniu. Model ten zresztą, jako reprezentant serii E, jest stworzony do pracy w firmach.

Dzięki rozwiązaniom push e-mail typu Nokia Intellisync czy Mail for Exchange automatycznie będziemy otrzymywać wiadomości spływające do skrzynki. Poza tym możemy zsynchronizować z firmowym serwerem kontakty, zadania czy informacje dotyczące podróży. W myśl mobilnego biura E75 obsługuje połączenia VPN i zdalne dyski, co pozwala w każdej chwili na dostęp do danych przechowywanych w firmie czy na serwerze dostępnym przez internet. Mamy również możliwość skorzystania z komunikacji poprzez połączenia VoIP dzięki zainstalowanemu w tej Nokii komunikatorowi Gizmo.

Dążenie do uproszczenia obsługi widoczne jest na ekranie. Przychodzące wiadomości czy nieodebrane rozmowy wyświetlone są na pulpicie jako czytelne piktogramy. Wskazanie kursorem tego typu ikony, np. koperty, wyświetli nam dymek z informacją o nadawcy. Następny ruch kursorem w prawo i mamy dostęp do akcji związanych z tą osobą, czyli możemy nawiązać z nią połączenie, wysłać wiadomość czy zażądać spotkania. Z takiej konwencji szybkich akcji korzystamy również w liście kontaktów. Jak zauważymy nie ma tu oddzielnej karty ze stworzonymi grupami. Te, wyróżniające się kolorową ikoną, umieszczone są wspólnie z innymi kontaktami i sortowane tak jak reszta wpisów, alfabetycznie. Dzięki grupom można szybko nawiązać połączenie konferencyjne lub zawiadomić wszystkich o wspólnym zebraniu.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje