Agencja prasowa Associated Press zatrudnia roboty

Agencja prasowa Associated Press zatrudniła roboty w roli dziennikarzy!

Celem wprowadzenia maszyn do redakcji jest wyręczenie ludzi w prostszych, bardziej odtwórczych czynnościach. Dzięki temu prawdziwy dziennikarz będzie mógł skupić się na tworzeniu głębszych artykułów czy wywiadów.

Dzięki współpracy agencji AP z firmą Automated Insights powstanie 4400 artykułów o tematyce biznesowej, bazujące na sztywnych danych, np. kwartalnych wyników finansowych konkretnych spółek giełdowych.

Nie jest to pierwszy przypadek obecności Automated Insights w mediach. Już teraz wiele amerykańskich portali korzysta z podobnych usług, m.in. do prostego relacjonowania wyników sportowych.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Robot | dziennikarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy