Instagram

Środa, 13 września 2023 (14:47) Aktualizacja Czwartek, 14 września 2023 (11:13)
Instagram to popularny serwis społecznościowy i aplikacja mobilna. Użytkownicy mogą w niej udostępniać zdjęcia i filmy (Relacja, Rolka) oraz wchodzić w interakcję z innymi na komunikatorze lub w komentarzach. Instagram został założony w 2010 roku, obecnie jest własnością amerykańskiej firmy Meta Platforms (dawniej Facebook). Serwis jest ważnym narzędziem dla influencerów, artystów czy firm. Umożliwia budowanie marki, komunikację z fanami czy promocję produktów i usług.
Instagram - najważniejsze informacje
Instagram jest jednym z najważniejszych serwisów społecznościowych w internecie. /123RF/PICSEL

Instagram - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rodzaj/Typ:

    aplikacja

  • Rok uruchomienia produkcji:

    2010

  • System operacyjny:

  • Opłata:

    Nie

  • Rejestracja:

    Tak

Co to jest Instagram?

Instagram został założony 6 października 2010 roku przez Kevina Systroma i Mike’a Kriegera. Aplikacja miała służyć użytkownikom do dzielenia się zdjęciami i krótkimi informacjami.

Na początku umożliwiała udostępnianie zdjęć. Wraz z rozwojem technologii do Instagrama zostały dodane opcje:
  • dodawania postów z nagraniami, 
  • tworzenia Stories (relacja), czyli krótkich relacji wideo,
  • dodawania Reels (rolka).
Instagram bardzo szybko zyskał na popularności. Już w ciągu dwóch miesięcy od premiery zarejestrowało się na nim ponad milion użytkowników. W 2012 roku marka została sprzedana Facebookowi za miliard dolarów. 

Aplikacja Instagram jest dostępna na urządzenia mobilne (iOS, Android). Użytkownicy mogą korzystać z Instagrama również na przeglądarkach internetowych lub programie zaprojektowanym do użytku w systemie Windows. 

Instagram ma ponad 1,28 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie (2023 rok). Należy do dziesięciu najczęściej odwiedzanych witryn na świecie. 

Co oferuje Instagram?

Instagram to aplikacja darmowa. Zaliczana jest do grupy atrakcyjnych kanałów marketingowych, zwłaszcza dla marek, które oferują produkty i usługi dla młodych klientów. Ponad 70 procent użytkowników tej aplikacji ma mniej niż 35 lat. 

Instagram umożliwia prowadzenie konta prywatnego, konta twórcy lub konta firmowego. Wśród płatnych narzędzi znajduje się promocja postu, użytkownika czy relacji. Ponadto w takiej reklamie klient ma możliwość użycia dodatkowych funkcjonalności (link do strony, przycisk CTA).

Instagram jest także doskonałym narzędziem dla twórców i celebrytów. Pozwala na poszerzanie sieci tzw. followersów, czyli osób obserwujących dane konto. Dzięki temu użytkownik może zyskać większą rozpoznawalność czy dotrzeć do większej liczby osób. 

Liczby Instagrama


Więcej na temat Instagram

Instagram - Wiadomości