Uszkodzonego ekranu nie opłaca się naprawiać

Z raportu zrealizowanego w USA wynika, że najczęstszą przyczyną uszkodzenia smartfonów i tabletów jest stłuczenie wyświetlacza na skutek upuszczenia urządzenia na ziemię. Średni koszt naprawy smartfona oraz tabletu wynosi odpowiednio około 145 i 120 dolarów, prawdopodobnie dlatego prawie połowa użytkowników uszkodzonych smartfonów oraz dwie trzecie użytkowników tabletów deklaruje, że nie naprawia urządzenia, tylko korzysta z niego dalej, mimo rozbitego ekranu. Rocznie naprawy uszkodzonych smartfonów tylko w samych Stanach Zjednoczonych kosztują 23,5 miliarda dolarów.

Firma ZAGG zrealizowała w Stanach Zjednoczonych badanie konsumenckie, aby poznać opinie użytkowników smartfonów i tabletów na temat sposobów ochrony tych urządzeń. Największą popularnością cieszą się rozwiązania chroniące ekran smartfona, takie jak folie oraz szkła, których korzystanie zadeklarowała ponad połowa ankietowanych (51 proc.). Z niewiele mniejszym zainteresowaniem (48 proc.) spotykają się pokrowce, które zapewniają ochronę przede wszystkim obudowy telefonu. Najczęściej użytkownicy zaopatrują się w rozwiązania ochronne podczas lub chwilę przed zakupem samego smartfonu.

Reklama

Użytkownicy smartfonów wskazali także, że najbardziej obawiają się upuszczenia telefonu i rozbicia wyświetlacza. Dla 38 proc. ankietowanych to właśnie było główną przyczyną uszkodzenia smartfonu. Jako inne powody zniszczenia sprzętu uczestnicy badania wskazywali również wpadnięcie urządzenia do wody (7 proc.), zamoknięcie (7 proc.), wylanie na smartfon napoju (6 proc.), a także utopienie telefonu w toalecie (6 proc.). Uszkodzenia obudowy lub ekranu zdarzają się również podczas wsiadania i wysiadania z samochodu (6 proc.), lub gdy telefon wypada z kieszeni lub torebki (5 proc.). Jedna trzecia użytkowników smartfonów uszkadza wyświetlacz raz w cyku życia danego telefonu, chociaż 5 proc. ankietowanych zadeklarowało, że uszkodzili ten sam telefon trzy lub nawet więcej razy. 

Dane rynkowe pokazują, że użytkownicy coraz częściej wymieniają swoje telefony i chętnie inwestują w coraz to nowsze urządzenia mobilne. Połowa smartfonów na całym świecie to urządzenia zakupione mniej niż rok temu. Wraz z zainteresowaniem nowymi modelami smartfonów rośnie obawa użytkowników związania z zagubieniem lub kradzieżą sprzętu. Ponad 28 proc. uczestników badania najbardziej obawia się utraty telefonu właśnie w taki sposób. 

"Urządzenia mobilne są bardzo ważnym elementem stylu życia, a ich wartość stale rośnie" - mówi Chris Ahern, prezes firmy ZAGG International. "Chroniąc swoje smartfony i tablety użytkownicy minimalizują ryzyko uszkodzenia urządzenia, utraty cennych danych oraz zdjęć a także zachowują jego wartość w razie chęci sprzedaży na rynku wtórnym". 

Użytkownicy tabletów również obawiają się o uszkodzenie sprzętu, chociaż w dużo mniejszym stopniu, niż posiadacze smartfonów. Podobnie jak w przypadku telefonów, najczęstszą przyczyną uszkodzeń tabletów jest upuszczenie ich na ziemię (32 proc.). Ze względu na fakt, że urządzenia te tradycyjnie cieszą się dużym zainteresowaniem dzieci, całkiem spory odsetek tabletów (16 proc.) ulega zniszczeniu właśnie podczas zabawy najmłodszych. Do najczęściej spotykanych przyczyn uszkodzeń tabletów należą zarysowania, a także wylewanie na nie wody i ślady normalnego użytkowania związane z przenoszeniem urządzenia w torbie.

W razie stłuczenia ekranu tabletu jego użytkownicy decydowali się na naprawę sprzętu jeszcze rzadziej niż posiadacze smartfonów. Aż 69 proc. ankietowanych zadeklarowało, że korzysta z tabletu z pękniętym ekranem, a tylko 10 proc. uczestników badania wymieniło uszkodzony sprzęt na nowy. Średni koszt naprawy tabletu w Stanach Zjednoczonych wyniósł około 120 dolarów. Prawie połowa użytkowników tabletów chroni te urządzenia przed uszkodzeniem przy pomocy etui (49 proc.), a 35 proc. ankietowanych zadeklarowało, że używa rozwiązań chroniących ekran tabletu m.in. przed porysowaniem i pęknięciem.

W badaniu „ZAGG Device Damage Study” zrealizowanym w czerwcu 2014 roku wzięło udział 768 respondentów, mieszkańców Stanów Zjednoczonych w wieku powyżej 18 lat posiadających smartfon lub tablet.


INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Smartfon | Tablet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy