Producenci zmniejszają produkcję tabletów

Rok 2011 można określić "rokiem tabletów". Po prezentacji iPada pierwszej generacji i późniejszych targach CES, urządzenia mające na celu powtórzyć sukces tabletu Apple powstawały jak grzyby po deszczu.

Sezon jeszcze się nie skończył, ale można zauważyć różnicę w aktywności rynku teraz i kilka miesięcy wcześniej. Producenci zaakceptowali fakt, że, mimo ich usilnych starań, iPad był, jest i będzie królem rynku tabletów. Przyznał to także prezes Asusa, firmy odpowiedzialnej za model Eee Pad Transformer.

Pierwszym, po iPadzie, tabletem, który znalazł się w sprzedaży masowej był Samsung Galaxy Tab. W związku z tym koreański producent mógł pochwalić się udziałem w rynku wynoszącym 10 proc. co, biorąc pod uwagę smutne wyniki konkurencji, było niemałym sukcesem.

Reklama

HTC, Motorola, LG, BlackBerry, Asus, Acer... wszystkie te firmy odnoszą gigantyczne sukcesy na rynku smartfonów, gdzie ich urządzenia sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Niestety, nie jest tak w przypadku tabletów, które, z różnych powodów, nie zyskały nawet ułamka popularności urządzeń spod znaku nadgryzionego jabłuszka.

Serwis Digitimes opublikował dziś ciekawy artykuł z którego wynika, że niektórzy producenci elektroniki postanowili zmniejszyć produkcję tabletów, a skupić się na tworzeniu telefonów komórkowych o 4-5-calowych wyświetlaczach. Wydaje się to być rozsądną decyzją, ponieważ, jakkolwiek wyniki sprzedaży tabletów z Androidem są niesatysfakcjonujące, tak smartfony z zielonym robocikiem na pokładzie są bardzo popularne.

Przyczyną powstania takiej sytuacji są wysokie ceny tabletów, choć nie tylko. Klienci kupują te urządzenia z nadzieją, że będą one czymś zupełnie nowym i dostarczą niezapomnianych wrażeń. Niestety, w większości przypadków tak nie jest, ponieważ tablety z Androidem trapione są problemami wielorakiej natury.

Android Honeycomb, najnowsza odsłona systemu operacyjnego Google, miał wszystko zmienić. Nie udało mu się jednak, gdyż, zamiast sławy, zyskał miano "niedopracowanej bety". Jednak nie zapominajmy, że to bardzo młode oprogramowanie, które ma przed sobą długą drogę na szczyt.

CEO Nvidii, Jen-Hsun Huang, wierzy, że tablety z Androidem w końcu pokonają iPada. Dodaje jednak, że nie stanie się to wcześniej, niż w 2013 roku.

Rozwój rynku tabletów minął swój pierwszy, gigantyczny kamień milowy. Co czai się za nim - czas pokaże.

Źródło informacji

tabletowo.pl
Dowiedz się więcej na temat: tablet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy