Reklama

F-16 otrzymają ulepszone systemy bojowe o nietypowym wyglądzie

Producent broni, Northrop Grumman przetestował nowe pakiety modernizacyjne do myśliwców wielozadaniowych F-16, które przypominają trochę nos kaczki. Pierwsze testy odbyły się przy pomocy charakterystycznych samolotów Bombardier CRJ700.

Testy ulepszonych systemów bojowych, uwzględniających aparaturę nowej generacji (NGEW) oraz specjalistyczną stację radiolokacyjna (SABR) były częścią dużych ćwiczeń Northern Lightning. Oba rozwiązania zostały zaimplementowane do samolotów szkoleniowo-cywilnych Bombardier CRJ700 oznaczonych kodami N804X i N805X - czytamy w materiałach przygotowanych przez firmę.

Maszyny te od ponad dekady służą jako platformy zastępcze do testowania systemów i broni rozwijanych przez firmę Northrop Grumman. W tym celu przechodzą one specjalne modyfikacje, które uwzględniają m.in. doklejanie specjalistycznych elementów z innych maszyn - w tym przypadku, sekcję radarową z samolotów F-16.

Reklama

SABR to innowacyjny system radarowy, który umożliwia wykrywanie, śledzenie i poprawną identyfikacje dużej liczby celów. Stacja radiolokacyjna bazuje na nowoczesnym radarze z syntetyczną aperturą, który zapewnia pilotom podgląd o wiele większej powierzchni, niezależnie od panującej na zewnątrz pogody. Pozwala na szybsze wykrycie celów oraz szersze możliwości ich zaatakowania. Całość jest wspierana przez pakiet modernizacyjny NGEW, który wykorzystuje otwartą, ultraszerokopasmową architekturę do przeciwdziałania współczesnym zagrożeniom.

Oba rozwiązania posiadają oficjalną certyfikację umożliwiającą ich montaż na pokładach myśliwców wielozadaniowych F-16. Co jednak ciekawe, z zalet systemów będą mogły skorzystać także inne maszyny, które pomyślnie przejdą testy adaptacyjne.

Podczas niedawnych ćwiczeń systemy wyróżniały się swoją interoperacyjnością oraz wielofunkcyjnością. SABR skutecznie wykrywał wszelkie zagrożenia, a pakiet NGEW unieszkodliwiał je przy pomocy zawansowanych technik zakłócania.

Rozwiązanie ma trafić do samolotów F-16 w lecie przyszłego roku.

 

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje