Wirtualna rzeczywistość

VR First stawia na tworzenie społeczności VR

Edukacyjna inicjatywa VR First chce tworzyć sieć powiązań między twórcami oprogramowania VR na całym świecie – mówi PAP Technologie przedstawiciel firmy Crytek, inicjatora projektu. Pierwsze „laboratorium” VR First działa od początku roku w Turcji.

W ramach inicjatywy VR First uczelnie biorące udział w projekcie zostają wyposażone w pracownie pozwalające na tworzenie oprogramowania do wirtualnej rzeczywistości (VR).

"Nasza inicjatywa pragnie połączyć ze sobą społeczności skupione wokół VR First, aby stworzyły ogólnoświatową sieć, ułatwiającą wymianę pomysłów i wiedzy" - powiedział PAP Technologie Ferhan Özkan z firmy Crytek. Na tych podwalinach VR First zakłada zapoznanie swoich przedsiębiorców z inwestorami i potencjalnymi partnerami biznesowymi, aby zapewnić im szansę zaprezentowania swoich osiągnięć. Według przedstawionych założeń, jednym z głównych celów programu jest stworzenie zaawansowanego systemu wspierającego ambitnych deweloperów VR w realizacji ich wirtualnych projektów w realnym świecie.

Reklama

Edukacyjna inicjatywa VR First została rozpoczęta w styczniu 2016 r. przez niemieckiego dewelopera gier Crytek, znanego również z silnika gier CryEngine. Najnowsza wersja CryEngine została udostępniona w marcu 2016 r. na licencji "Pay What You Want", w ramach której użytkownicy silnika mogą korzystać z niego za darmo, bądź też zapłacić wybraną przez siebie kwotę, która zasili program Indie Development Fund, wspierający niezależnych deweloperów gier.

Crytek ma nadzieję, że inicjatywa VR First będzie podobnie inkluzywna dla tworzącego się środowiska deweloperów VR. "Do udziału w programie może zgłosić się każdy uniwersytet, aplikując przez naszą stronę internetową" - mówi Özkan i dodaje, że naturalnie, instytucje edukacyjne, które skupiają się na bądź oferują kursy dotyczące cyfrowego dewelopmentu i programowania są od samego początku dobrze wyposażone, aby zostać partnerem i siedzibą laboratorium VR.

Özkan podkreśla, że z laboratoriów stworzonych w ramach projektu korzystać mogą nie tylko studenci danej uczelni. "Laboratoria działają jak biblioteki" - tłumaczy w rozmowie z PAP Technologie. Jak podkreśla, "są dostępne za darmo i otwarte nie tylko dla studentów samego uniwersytetu, w którym się znajdują, lecz również dla miejscowych deweloperów i entuzjastów VR".

Pierwsze laboratorium stworzone w ramach VR First otwarte zostało w Bahçeşehir University w Stambule. Od tego czasu zapowiedziano otwarcie laboratoriów w kilkunastu kolejnych instytucjach edukacyjnych. W marcu 2016 r. Crytek ogłosił nawiązanie współpracy w ramach VR First z czterema dużymi partnerami technologicznymi: AMD, Leap Motion, OSVR i Razer.

Jak mówi Özkan, kolejnym celem jest rozszerzenie inicjatywy na nowe terytoria i stworzenie na całym świecie większej liczby laboratoriów VR. "Niedługo ogłosimy nowych uczestników VR First, którzy dołączą do naszych dotychczasowych partnerów w Europie i w Ameryce Północnej" - dodaje.

kflo/ jbr/

PAP
Dowiedz się więcej na temat: VR
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy