Ultra HD 4K

Telewizory o przekątnej ekranu 55 cali coraz popularniejsze w Polsce

Wszystko wskazuje na to, że w 2020 roku Polacy po raz pierwszy w historii kupią więcej telewizorów z ekranami o przekątnej 55 cali niż 32 cale. Popyt na duże ekrany w naszym kraju będzie wzrastał - według przewidywań Samsunga, do 2024 roku sprzedaż telewizorów 65-calowych będzie stanowić 25 proc. rynku.

Wzrost popytu na większe telewizory w trzech pierwszych kwartałach tego roku po raz pierwszy był tak znaczący, że istotnie zmienił rynkowy krajobraz. Według danych firmy Samsung, w 2020 roku Polacy kupią więcej telewizorów z kategorii 55-60 cali niż najbardziej popularnych dotychczas modeli o przekątnej ekranu 32 cale i mniejszych, czy cieszących się niesłabnącym powodzeniem telewizorów o przekątnej 40-43 cale.

- Zakładamy, że w tym roku Polacy kupią prawie 900 tysięcy telewizorów 55+. Jednocześnie obserwujemy stały wzrost zainteresowania jeszcze większymi ekranami o przekątnej powyżej 75 cali. Według naszych estymacji w tym roku powinniśmy sprzedać ponad 20 tys. takich telewizorów - mówi Grzegorz Stanisz, Szef sprzedaży RTV Samsung Electronics Polska. - My Polacy zakup nowego telewizora traktujemy jako kilkuletnią inwestycję w główne źródło domowej rozrywki. Jeśli zatem przed wyborem większego ekranu powstrzymuje nas nieuzasadniona obawa, że będzie on zbyt duży, to warto to jeszcze raz przeanalizować. Pojawiająca się już kilka dni po zakupie myśl, że jednak można było wybrać ten większy telewizor, potrafi skutecznie odebrać przyjemność z oglądania - komentuje.

Reklama

Różnicę widać bardzo wyraźnie także w segmencie telewizorów wielkoekranowych, czyli "70+", które cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Przed pięciu laty ich rynkowa średnia cena oscylowała wokół 14 tys. złotych, a w 2019 takiej wielkości Smart TV mogliśmy kupić już za niecałe 7 tys. złotych. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat i to, jak zmieniały się ceny telewizorów, można oszacować, że do 2024 roku telewizory 65 cali będą stanowiły już 25 proc. rynku i znacznie wzrośnie sprzedaż telewizorów większych, np. z ekranem o przekątnej 75 cali.

Wraz ze wzrostem popularności dużych telewizorów, rośnie dostępność treści w 4K - od filmów, na grach wideo kończąc. Kolejnym krokiem w rozwoju branży będzie implementacja standardu 8K, osiagalnego już teraz m.in. dzięki upscalingowi (polepszeniu rozdzielczości) sygnału wideo.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Samsung
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy