Reklama

TCL stało się Huaweiem i Xiaomi rynku telewizorów

Chiński potentat rynku telewizorów - TCL Electronics, idzie śladami Huaweia i Xiaomi, zyskując coraz większą popularność. Zamiast urządzeń mobilnych, firma radzi sobie coraz lepiej w segmencie odbiorników telewizyjnych.

TCL Electronics ogłosiło, że w 2018 roku firma osiągnęła rekordowe wyniki sprzedaży telewizorów LCD. Wzrost w stosunku do 2017 roku wyniósł 23,1 proc. Ogólna sprzedaż ilościowa telewizorów inteligentnych i telewizorów 4K wzrosła odpowiednio o 40,3 proc. i 58,2 proc., do 21,18 milionów i 9,18 milionów urządzeń.

Reklama

Sprzedaż odbiorników TCL poza Chinami wzrosła ilościowo o 29,5 proc., do 18,21 milionów. Z najnowszego raportu badawczego grupy NPD (stowarzyszenie śledzące liczbę sprzedanych egzemplarzy m.in. urządzeń w Ameryce Północnej) wynika, że TCL uplasowało się na drugiej pozycji w kategorii sprzedaży ilościowej w trzecim kwartale i w listopadzie 2018 roku. 

W Europie w 2018 roku TCL utrzymało tempo wzrostu i poszerzyło kanały sprzedaży, szczególnie w Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Czechach i  Rumunii.

Warto przypomnieć, że TCL sprzedaje telewizory nie tylko pod własną marką, ale również m.in. pod marką Thomson, zapewne kojarzoną przez niektórych czytelników.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: TCL | telewizor 4K | chińskie telewizory