Reklama

785 kanałów UHD do 2025

17 października br. podczas konferencji o UHD w Sony 4K Ultra HD Theatre na MIPCOM 2016 w Cannes paneliści podkreślili, że branża nadawcza jest teraz na etapie, na którym 4K nie jest już tylko perspektywą przyszłości, z sugestią, że w 2017 roku format ten osiągnie rynek masowy.

Joe Nakata, starszy producent w Sony Corporation Japan, zwrócił uwagę na to, jak duże znaczenie dla branży mają treści. - Posiadanie pięknego ekranu nie jest dobre, jeśli nie ma treści do wyświetlenia - powiedział, dodając, że oprócz wielu kanałów satelitarnych, gracze OTT, tacy jak Netflix i Amazon Prime, produkują już treści 4K i coraz więcej treści HDR.

Reklama



Michel Chabrol, starszy wiceprezes ds. nowych formatów telewizyjnych Eutelsat, oczekuje na podobne wydarzenia w 2017 roku, gdzie paneliści będą mogli podać solidne liczby abonentów, a 4K będzie dostępne jako osobny pakiet w opcji płatnej telewizji. Jego zdaniem w 2017 roku wystartują pierwsze komercyjnie dostępne kanały UHD.

Rian Bester, dyrektor generalny Insight TV, powiedział, że usługa ta "nie jest tylko kolejnym pokazem pięknych ujęć", aby podkreślić zalety UHD. - Tworzymy naprawdę atrakcyjne treści w Ultra HD - stwierdził, dodając, że spółka rozkręca produkcję HDR.

Claudia Vaccarone, dyrektor ds. badań rynkowych Eutelsat, powiedziała, że operator satelitarny naliczył 54 kanały lub usługi 4K już dostępne, a 30 z nich jest dostarczane poprzez satelitę. Przedstawiła badania, zgodnie z którymi w 2025 roku będzie 785 kanałów 4K. W świetle takich danych, Vaccarone opisała UHD jako "globalny efekt i zjawisko".

Z sondażu operatora Eutelsat wynika, że 16% branżowych graczy jest już zaangażowane w UHD, kolejne 15% twierdzi, że wejdzie w tę technologię jeszcze w 2016 roku, a 60% z nich zamierza uruchomić usługę UHD w ciągu najbliższych 5 lat. Tylko jeden na czterech respondentów stwierdził, że nie jest zainteresowany UHD. Wcześniej uczestnicy konferencji zostali powitani przez specjalnie nagraną wiadomość od premiera Japonii, Shinzo Abe. Zaznaczył on, że na MIPCOM wykorzystano japońską technologię nadawania w ultrawysokiej rozdzielczości. Podkreślił też, że Igrzyska Olimpijskie 2020 odbędą się w Tokio. - Nie mogę się doczekać, aby dzielić entuzjazm poprzez naszą zaawansowaną technologię 4K i 8K - powiedział.

Jerzy Kruczek

Źródło informacji

SatKurier

Reklama