Ultra HD 4K

5 proc. gospodarstw domowych z telewizorami UHD

Producenci elektroniki użytkowej wprowadzają na rynek coraz to bardziej zaawansowane modele telewizorów UHD w coraz to niższych cenach. Mimo to, nadal stosunkowo niewiele gospodarstw domowych posiada telewizory 4K.

Na koniec 2016 roku zaledwie 5 proc. gospodarstw domowych na całym świecie będzie wyposażonych w telewizor UHD, a w ciągu całego roku sprzedane zostanie 55 mln sztuk telewizorów obsługujących ultrawysoką rozdzielczość obrazu, przewiduje brytyjska firma Futuresource Consulting zajmująca się analizami rynku.

2016 był rokiem znacznego postępu jeśli chodzi o 4K. Oprócz znacznego wzrostu sprzedaży telewizorów UHD, odnotowano także duży wzrost sprzedaży odtwarzaczy Blu-ray Ultra HD. Oczekuje się, że do końca 2016 roku na całym świecie sprzedane zostanie około 3 mln płyt Blu-ray, głównie w Stanach Zjednoczonych.

Reklama

- Telewizja jest głównym motorem powszechnego wprowadzenia nowej technologii wideo - powiedział Tristan Veale, analityk rynku w Futuresource Consulting. - Przez to, że nadawcy mocno skupiają się na UHD, oczekuje się wysypu kanałów 4K w 2017 roku. Wielu widzów stanie przed koniecznością zakupu nowych telewizorów, jeśli tylko będą chcieli czerpać korzyści z lepszej jakości obrazu. To oczywiście będzie dobra wiadomość dla producentów elektroniki użytkowej, którzy będą mieli do czynienia ze zwiększoną sprzedażą sprzętu.

Przejście na UHD to znacząca inwestycja, nie tylko dla widzów, ale także dla nadawców. Przeszkodą w przypadku tych drugich są koszty związane z zakupem treści 4K, ich produkcją czy z pojemnością satelitarną. Dlatego najwięcej treści UHD można znaleźć na dzień dzisiejszy poprzez Internet - w usługach VOD, IPTV i OTT.

Autorzy raportu przewidują, że na koniec 2017 roku 24 proc. amerykańskich gospodarstw domowych będzie miało telewizor UHD, jednak tylko około 14 proc. będzie miało telewizor z HDR (wysoki zakres dynamiki).

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Ultra HD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy