Reklama

194 mln telewizorów 4K w sprzedaży w 2022 roku

W ciągu ostatnich kilku lat liczba telewizorów 4K dostępnych na rynku rosła w szybkim tempie. Modele 4K stanowiły ponad jedną trzecią płaskoekranowych telewizorów sprzedanych w 2017 roku. Firma zajmująca się badaniami rynku, ABI Research, prognozuje, że wielkość dostaw telewizorów 4K przekroczy w 2018 roku liczbę 102 mln sztuk, reprezentując 44 proc. łącznego wolumenu dostaw telewizorów z płaskim ekranem.

Rynek płaskoekranowych telewizorów osiągnął ponad 85-proc. wskaźnik penetracji w gospodarstwach domowych na całym świecie, czego wynikiem jest spowolnienie wzrostu. Jednak przejście z wysokiej (HD) na ultrawysoką rozdzielczość (UHD) ma być kolejnym kluczowym bodźcem na światowym rynku płaskoekranowych telewizorów.

Dostępność treści 4K zwiększają nie tylko dostawcy usług strumieniowych, tacy jak Netflix i Amazon, ale także dostawcy usług płatnej telewizji. Jest to zauważalne także na polskim rynku, gdzie platforma nc+ uruchomiła regularny kanał 4K - Canal+ 4K Ultra HD. - Lepsze wrażenia wizualne i dostępność treści 4K wraz z malejącymi cenami napędzają dostawy telewizorów 4K - skomentowała Khin Sandi Lynn, analityk branży ABI Research.

Pod względem geograficznym, region Azji i Pacyfiku wiódł w 2018 roku prym pod względem dostaw telewizorów 4K, reprezentując 37 proc. światowego wolumenu dostaw. Region ten jest napędzany głównie przez rynek chiński, który oferuje kilka tanich modeli 4K.

Reklama

Ameryka Północna i Europa Zachodnia to regiony o największym wskaźniku penetracji telewizorów 4K. Łączna wielkość dostaw w tych dwóch regionach ma stanowić prawie połowę światowego wolumenu dostaw telewizorów 4K w 2018 roku. ABI Research oczekuje, że popyt konsumentów na telewizory 4K doprowadzi do wzrostu z CAGR na poziomie 17,3 proc., aby osiągnąć w 2022 wolumen dostaw w wysokości 194 mln sztuk.

Sprawdź nasze testy najnowszych telewizorów 4K

- Zgodnie z oczekiwaniami, 4K szybko staje się standardem sprzedawanych telewizorów. Tak jak kiedyś w przypadku HD, technologia sprzętowa opanowała rynek dużo wcześniej niż pojawiły się treści, dając impuls twórcom i dostawcom do nadrobienia zaległości, jednocześnie oferując czas na przejście. Podczas gdy niektórzy dostawcy telewizji satelitarnej i kablowej pozostają w tyle za głównymi usługami przesyłania strumieniowego w zakresie 4K, to również oni się zmieniają. Ponieważ 4K staje się normą, w centrum uwagi znajdzie się teraz HDR - podsumowała Khin Sandi Lynn.

Konkluzje te pochodzą z raportu "ABI Research’s Media Devices: UltraHD, 4K, HDR, 8K, HEVC" firmy ABI Research.

Anita Kaźmierska


Źródło informacji

SatKurier

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: 4K | Ultra HD

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje