W przestworzach

Japończycy pracują nad samolotami nowej generacji

NikkeiAsia donosi, iż Japończycy mogą opracowywać nowe technologie potrzebne do stworzenia samolotów naddźwiękowych. Współpraca miałaby w tym przypadku odbywać się na linii JAXA oraz Subaru i Mitshubishi.

Nowa japońska inicjatywa ma na celu rozwinięcie technologii wymaganych do uruchomienia naddźwiękowych samolotów. Projekt został nazwany jako Japan Supersonic Research i w jego ramach Japońska Agencja Kosmiczna będzie współpracowała z firmami takimi, jak Subaru oraz Mitsubishi Heavy Industries. Cały pomysł miał powstać w ramach odpowiedzi na działania krajowych firm lotniczych.

Na rynku znajduje się obecnie parę firm zajmujących się rozwojem naddźwiękowych samolotów - w maju bieżącego roku zamknęła się firma Aerion, jednak druga marka, Boom dalej wierzy, że uda jej się wprowadzić swój projekt na rynek. Wszystko to po ostatnim locie Concorde’a, który odbył się w 2003 roku.

Reklama

JAXA przekazała w komunikacie, że lot pomiędzy Japonią a Europą i USA zajmuje obecnie 12 godzin. Przy wykorzystaniu technologii naddźwiękowej, czas ten udałoby się skrócić o połowę.

Japońska Agencja Kosmiczna chce wykorzystać swoje doświadczenia w zakresie minimalizowania jednego z najbardziej palących problemów - huku powstającego przy przekraczaniu prędkości dźwięku. Samoloty rozwijane przez JAXA mają także zużywać o 13 proc. mniej paliwa względem Concorde’a.

W ostatnim czasie United Airlines zamówiło 15 odrzutowców od wspomnianej firmy Boom Supersonic. Linie lotnicze Japan Airlines również zainwestowały w to przedsiębiorstwo.

Boom Supersonic ma w 2021 roku pokazać swój pierwszy prototyp naddźwiękowego samolotu - model XB-1.


 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: JAXA | samolot naddźwiękowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy