Wodór paliwem przyszłości?
Do 2030 r. wodór może stać się paliwem napędzającym od 10 do 15 milionów samochodów osobowych oraz 500 tysięcy pojazdów ciężarowych.
Firmy wchodzące w skład Rady Wodorowej (ang. Hydrogen Council), we współpracy z McKinsey, opracowały prognozę zmian, do których przyczyni się stosowanie na szerszą skalę wodoru jako paliwa.
W 2030 r. jeden na 12 samochodów sprzedawanych w Kalifornii, Niemczech, Japonii i Korei Południowej będzie zasilany ogniwami paliwowymi. W 2050 r. wodór zasili 400 milionów samochodów osobowych (25% ogólnej liczby), 5 milionów ciężarówek (30% ogólnej liczby) i ponad 15 milionów autobusów (25% ogólnej liczby).
Rada Wodorowa została powołana do życia na początku 2017 r. podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. Jej celem jest promocja wodoru jako paliwa w szeroko pojętym sektorze energetycznym. W skład Rady wchodzą m.in. takie firmy jak Toyota, Audi, BMW, Daimler, General Motors, Honda, Hyundai, Mitsubishi, Royal Dutch Shell, Statoil i Total. Łączny przychód wszystkich firm wchodzących w skład Rady Wodorowej wynosi ok. 1,5 biliona dolarów.