Reklama

Wirtualna rzeczywistość w Porsche

Słynny producent samochodów sportowych połączył siły z obiecującym start-upem holoride. Wspólnie pokazali, jak w przyszłości może wyglądać rozrywka dla podróżujących.

Wirtualna rzeczywistość staje się coraz bardziej popularna i coraz częściej przyciąga do siebie duże marki. Jedną z nich jest niemieckie Porsche, które wraz z początkującym startupem holoride zaprezentowało swój pomysł na zastosowanie tej technologii w samochodach.

Reklama

Intencją wspólnego projektu jest zaoferowanie podróżującym możliwości "zanurzenia się" w świecie wirtualnej rozrywki. W tym celu z samochodem sparowano zestaw VR wraz z czujnikami - dzięki temu zawartość prezentowaną w urządzeniu można w czasie rzeczywistym dostosować do ruchów pojazdu. Na przykład gdy auto porusza się po łuku, kierunek zmienia również prom kosmiczny, którym wirtualnie podróżuje pasażer. Rezultatem jest wyjątkowo angażujące doświadczenie, znacznie łagodzące objawy choroby lokomocyjnej.

W przyszłości system będzie mógł też uwzględniać np. dane nawigacyjne i dostosowywać długość gry VR do wyliczonego czasu trwania podróży. Ponadto technika może być wykorzystywana do oferowania innych usług z dziedziny rozrywki, takich jak filmy czy wirtualne konferencje - tak aby podróżujący mogli zwiększać swoją produktywność.

Rozwiązanie będzie można przetestować osobiście już 20 września na targach samochodowych we Frankfurcie. Holoride chce wprowadzić na rynek nową formę rozrywki na tylnych siedzeniach samochodu - z wykorzystaniem dostępnych w sprzedaży zestawów VR - w ciągu najbliższych 3 lat.

Dowiedz się więcej na temat: Porsche | motoryzacja | wirtualna rzeczywistość | technologie