Volkswagen I.D - innowacyjny samochód elektryczny

Na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu, Volkswagen przedstawił model I.D. – pierwsze innowacyjne auto elektryczne nowej generacji, nieemitujące żadnych szkodliwych substancji.

Volkswagen I.D. został skonstruowany z wykorzystaniem nowej modułowej platformy do produkcji samochodów elektrycznych (MEB). Ten kompaktowy pojazd z napędem elektrycznym zajmuje w gamie modeli Volkswagena równorzędne miejsce obok innych aut produkowanych na masową skalę - Polo, Golfa, Tiguana i Passata. I.D. jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 125 kW/170 KM. Zasięg auta wynosi 600 km, cena natomiast będzie porównywalna z aktualną ceną Golfa z silnikiem o zbliżonej mocy.

Pojazd prezentuje zupełnie nowy język stylistyczny opracowany przez Volkswagena na potrzeby samochodów elektrycznych klasy kompaktowej. Po raz pierwszy kabinę auta zaprojektowano jako tzw. Open Space. I.D. jest nieco krótszy niż Golf, a mimo to wnętrze ma tak przestronne jak Passat. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu nowego rodzaju konstrukcji, w której silnik elektryczny umieszczono przy tylnej osi, a akumulatory o dużej pojemności w podłodze. Dzięki temu wnętrze mogło być większe i wzrosły możliwości jego różnorodnej aranżacji. I.D. jest także pierwszym studyjnym modelem Volkswagena, który w trybie "I.D. Pilot" porusza się w pełni automatycznie. Tryb ten uruchamia się poprzez poruszenie logo VW na kierownicy, która wsuwa się wtedy w tablicę rozdzielczą, dając kierowcy nieznane dotąd poczucie przestrzeni.  

Reklama

Do otwarcia modelu I.D. nie będziemy potrzebowali standardowego kluczyka. Samochód otwiera się i uruchamia za pomocą smartfona. Osoby, które w niedalekiej przyszłości będą jeździły Volkswagenem I.D. otrzymają swoją własną kartę identyfikacyjną. Będzie ona zawierała ich osobisty profil z zakodowanymi informacjami np. o ustawieniu fotela i klimatyzacji, o ulubionych stacjach radiowych, playlistach muzycznych, danych kontaktowych przyjaciół czy partnerów biznesowych, a także konfigurację systemu nawigacyjnego. Dane te będą pobierane z Volkswagen Automotive Cloud.

Seryjna produkcja nowego Volkswagena ma rozpocząć się już w 2020 roku.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy