Volkswagen I.D. CROZZ – crossover przyszłości

Volkswagen zaprezentował model I.D Crozz - nie emitujący żadnych szkodliwych substancji samochód nowej generacji o dużym zasięgu, nowoczesnej stylistyce i „cyfrowym” wnętrzu.

Zasięg 500 kilometrów, napęd 4x4, świetlna roleta i system CleanAir

I.D. CROZZ to bezemisyjne auto o sportowym charakterze, którego elektryczny napęd na cztery koła ma spisywać się nie tylko w miejskiej dżungli, ale także pozwalać cieszyć się sportową jazdą. Na jednym ładowaniu akumulatorów pojazd ma przejechać do 500 km (wg normy NEDC) oraz osiągnąć prędkość 180 km/h. Moc zespołu napędowego wynosi 225 kW. Na stacji szybkiego ładowania (prąd stały 150 kW) w ciągu pół godziny akumulatory tego auta można naładować do 80 procent pojemności. Gdy kierowca przez trzy sekundy przytrzyma znak Volkswagena umieszczony na kierownicy, w studyjnym aucie zostanie uruchomiony tryb jazdy autonomicznej "I.D. Pilot" i I.D. CROZZ będzie od tej chwili prowadzony przez autopilota.

Reklama

Studyjny model został wyposażony wyłącznie w cyfrowe wskaźniki i elementy obsługi. Najważniejsze informacje są wyświetlane bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy z wykorzystaniem technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Na znaczeniu zyskuje system sterowania przy pomocy gestów - tę technikę wykorzystano nawet do uruchomienia nowo opracowanej rolety świetlnej w przezroczystym dachu panoramicznym; żaluzja ta zarówno wewnątrz auta jaki i na zewnątrz zapewnia nowy rodzaj stylowego oświetlenia. 

I.D. CROZZ jest autem mniejszym niż najnowszy seryjny SUV Volkswagena Tiguan Allspace, a mimo to ma tyle samo miejsca w środku. W modelu I.D. CROZZ zastosowano nową innowacyjną płytę modułową stworzoną do budowy samochodów elektrycznych nowej generacji. Jej cechą charakterystyczną jest m.in. to, że osie i silniki umieszczone są możliwie daleko na skraju nadwozia i zajmują bardzo mało miejsca, akumulatory natomiast znajdują się w podłodze pojazdu.

Rozmieszczenie foteli sprawia, że wnętrze auta można konfigurować na różne sposoby. Powstaje maksymalnie wykorzystana przestrzeń - przestronny "Open Space", jakiego nie ma żaden samochód tej klasy. Z tyłu w nowym modelu jest tyle miejsca, co w samochodach wyższych klas. Bez problemu zmieści się tam rower na weekendowy wypad za miasto. Bagażnik dachowy nie jest potrzebny, wystarczy umieścić rower w poprzek przedziału bagażowego, co umożliwiają składane siedziska tylnych foteli oraz otwierające się bardzo szeroko elektryczne drzwi.

Do 2025 roku Volkswagen chce zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym do miliona sztuk rocznie. I.D. CROZZ odegra w tym kluczową rolę, a jego produkcja rozpocznie się w 2020 roku.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy