Toyota i Panasonic chcą wspólnie produkować baterie do aut elektrycznych

Firmy zawarły porozumienie, w ramach którego przeprowadzą badania opłacalności wspólnej produkcji pryzmatycznych baterii litowo-jonowych.

Opracowanie udoskonalonych baterii jest kluczowym czynnikiem w dalszym rozwoju zelektryfikowanych pojazdów. Podejmując współpracę, władze obu koncernów chcą się przyczynić do walki z największymi wyzwaniami współczesności - globalnym ociepleniem, zanieczyszczeniem powietrza, wyczerpywaniem się zasobów naturalnych i zapewnieniem bezpieczeństwa energetycznego. Japońskie koncerny zamierzają opracować najlepsze pryzmatyczne baterie litowo-jonowe w branży motoryzacyjnej i przyspieszyć popularyzację zelektryfikowanych samochodów Toyoty oraz innych producentów.

Reklama

Toyota wielokrotnie udowodniła gotowość do podejmowania trudnych wyzwań, których celem jest realizacja nowego modelu zrównoważonego transportu. W 1997 roku wraz z premierą Priusa Toyota stworzyła zupełnie nowy segment zelektryfikowanych samochodów, zaś od chwili premiery modelu Mirai z silnikiem elektrycznym zasilanym ogniwami paliwowymi Toyota mocno angażuje się w rozwój technologii wodorowych. Korzystając z wiedzy i doświadczenia zdobytych przez 20 lat doskonalenia i komercjalizacji zelektryfikowanych samochodów, Toyota pracuje nad budową pełnej gamy aut przyjaznych środowisku, w tym hybryd nieładowanych z gniazdka, hybryd typu plug-in, pojazdów na ogniwa paliwowe i aut elektrycznych.

Toyota i Panasonic po raz pierwszy podjęły współpracę w 1953 roku. Produkcja baterii litowo-jonowych do samochodów to jedna z głównych dziedzin działalności firmy Panasonic. Akumulatory trakcyjne jej produkcji są wykorzystywane przez wielu producentów samochodów na całym świecie. Japoński koncern elektroniczny nieustannie doskonali swoje baterie pryzmatyczne do samochodów pod względem pojemności i bezpieczeństwa, a jego możliwości technologiczne są wysoko cenione w branży motoryzacyjnej.

Dowiedz się więcej na temat: samochody elektryczne | Toyota | panasonic | baterie litowo-jonowe